|
Czym się różni Kukiz od pralki?
Taki dowcip krąży obecnie w internecie, a odpowiedź brzmi: pralka, w przeciwieństwie do Kukiza, ma program. Czy powinien dziwić spadek notowań Kukiza? Nie. Jednak liczący na spektakularny spadek notowań muzyka poniżej progu mogą być rozczarowani. Kukiz swoje weźmie. A ile? Zależy jak bardzo pójdzie w ślady Ogórek i jak wiele korzystając z jego niemocy odbiorą mu ci, którzy też chcą podbić scenę polityczną. Póki co Kukiz jest na liście przebojów, ale konkurentów przybywa, a jego nuty już jakby mniej porywają do tańca.
więcej
|
 |
Kampania wyborcza
Przebieg kampanii prezydenckiej przypominał historię ze starej bajki „Żółw i zając” opowiadającej o wyścigu tych dwóch bohaterów. Zając będący zdecydowanym faworytem zlekceważył żółwia. Ten mozolnie podążał do mety, w czasie gdy jego konkurent miał czas na przerwę czy drzemkę, a ocknął się gdy żółw był już na ostatniej prostej. Pościg zająca był spóźniony, a jego porażka sporym zaskoczeniem.
więcej
|
|
Jednak Komorowski
Gdyby żartobliwie podsumować debatę to przegrała ją… Monika Olejnik. Nie była to jej wina, bo gdy wybrzmiał pierwszy gong (nie gołąb) kandydaci nie zważając na reguły rozpoczęli walkę, realizując scenariusze przygotowane przez sztaby. Komorowski przedstawił więcej argumentów i w tym ujęciu wygrał, a Duda sprawił wrażenie stawiającego kropkę nad i.
więcej
|
|
Wybory prezydenckie 2015 r. – wywiad z drem Dudkiem
„Bronisław Komorowski słabszą wcześniejszą kampanią obniżył nasze oczekiwania wobec niego, więc łatwiej było mu zrobić na nas dobre wrażenie. Tak czy inaczej jednak je zrobił” – stwierdził w rozmowie z Blasting News Krystian Dudek, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i specjalista z zakresu marketingu politycznego.
więcej
|
 |
Debata ze wskazaniem na Komorowskiego
Debata Komorowskiego z Dudą może zmienić przebieg kampanii, bo pokazała Komorowskiego lepszego niż widzimy go w całej kampanii, a przyznać trzeba, że spadek poparcia z wyjściowego poziomu 60-70 proc. w jego wykonaniu to nie lada sztuka. Duda dał się zaskoczyć kilkoma ciosami przygotowanymi przez sztabowców prezydenta i wypadł poniżej oczekiwań – analizuje dr Krystian Dudek.
więcej
|
 |
Zaczęło się prezydenckie domino?
W sztabie Andrzeja Dudy i Pawła Kukiza słyszeliśmy wczoraj Mazurka Dąbrowskiego, w sztabie Bronisława Komorowskiego marsz żałobny. Wyniki I tury przejdą do historii polskiego marketingu politycznego. Dlaczego? Spadek poparcia, jaki w stosunku do pierwszych sondaży wyborczych zaliczył Bronisław Komorowski i wzrost poparcia Andrzeja Dudy i Pawła Kukiza zaskoczyły równie mocno ich wszystkich.
więcej
|
 |
Żaden z dziesięciu?
Wymieniając krótko kilka wolnych myśli: Większość widzów, spodziewała się dyskusji i wymiany zdań, niektórzy zapowiadali prawdziwą jatkę. A obejrzeliśmy wygłaszanie przygotowanych wcześniej, wyuczonych stanowisk. A może inna formuła przy tylu uczestnikach nie wchodziła w grę, bo gdyby tych 10 osób miało wejść w polemikę, program nie przypominałby nawet kultowego teleturnieju, a raczej kłótnie na targowisku. Dodajmy też, że większość kandydatów na prezydenta to partyjni rezerwowi i dublerzy, zatem i widowisko nie może być najwyższych lotów.
więcej
|
 |
Kampania wyborcza dublerów
Kampania prezydencka nie zachwyca, sporo komentarzy opisuje ją jako mało merytoryczną i poważną. Czy powinno nas to dziwić, skoro główne role odgrywają dublerzy, a widownia spragniona jest gwiazd.
więcej
|
|
Z dużej chmury mały deszcz – kryzys w PZU
Sytuację w PZU można podsumować słowami – z dużej chmury mały deszcz – z doniesień medialnych wynika, że skala nieprawidłowości nie jest zbyt okazała. Oczywiście, jakkolwiek każde nieprawidłowości zasługują na potępienie, trudno zrozumieć, że bilet na koncert mógł stanowić łapówkę i wymagać reakcji Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Taką opinię potwierdzają liczne komentarze w sieci.
więcej
|
 |
Jak wygrać z kryzysem w internecie?
Stara zasada mówi: nie pytaj, czy będzie kryzys. Zastanów się kiedy przyjdzie i przygotuj się na niego jak najlepiej.Amerykański multimilioner W. Buffet dodaje do tej zasady, że o ile możemy sobie pozwolić na utratę pieniędzy – nawet dużych, nigdy nie stać nas na utratę ani krzty reputacji. Można byłoby, cytując klasyka, zapytać – zatem jak żyć? Odpowiedź jest prosta. Należy profesjonalnie postępować w kryzysie, uczyć się na błędach, najlepiej cudzych. Bo własne mogą kosztować zdrowie, pieniądze i reputację.
więcej
|
 |
Marszałek Sikorski w galopie
Marszałek Sikorski nie raz pokazał, że jego polityczny temperament przeradza się polityczne ADHD. Nie jest to pierwszy i ostatni taki polityk i nie wymagałoby to szerszego komentarza gdyby nie fakt, że najwyższe funkcje państwowe, które pełni, determinują pewien styl. Szczególnie w obliczu sytuacji kryzysowych, w których galop jest niebezpieczny.
więcej
|
 |
Public relations to dobro konieczne
Umiejętność komunikowania się stała się w dzisiejszym świecie towarem, za który gotów jestem płacić więcej niż za jakikolwiek inny – te słowa Johna D. Rockefellera pokazują, jak ważną rolę odgrywa zdolność komunikacji z klientami.
więcej
|
 |
Dudek: rzecznik, jak i doradcy szefowej rządu nie popisali się
Kim jest rzecznik prasowy? Jedni uważają, że to usta zwierzchnika, inni, że mózg, a jeszcze inni powiedzieliby, że to serce i rozum. I choć trudno w to uwierzyć, tego serca i rozumu niestety zabrakło rzeczniczce rządu Iwonie Sulik w sytuacji, która na długo zostanie zapamiętana jako przyczyna kryzysu wizerunkowego rządu.
więcej
|
 |
Wybrane grzechy Millera
Będzie wam tak dobrze, że dobrze wam tak – tak nieco ponad rok temu na antenie Polskiego Radia do zwolenników PIS-u mówił Leszek Miller. Jednak obserwując ostatnie, niezrozumiałe działania byłego premiera trudno nie odnieść wrażenia, że ta kąśliwa uwaga może okazać się prorocza dla niego samego.
więcej
|
 |
Ostatnia prosta przed wyborczą niedzielą: “Tegoroczne wybory obfitują w wiele wybryków”
Najwięcej emocji budzi kampania w Sosnowcu, gdzie liczy się trzech głównych graczy. Przekonaliśmy się o tym podczas debaty prezydenckiej w Wyższej Szkole Humanitas, gdzie wyraźnie dominowały sztaby PO, SLD i Niezależnych, a pozostali, osamotnieni kandydaci w zasadzie nie istnieli.
więcej
|
 |
Kampania wyborcza 2014, czyli sezon na misia
To jest miś na skalę naszych możliwości. My tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom! Patrzcie! Mówimy. To nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo… Te słowa z kultowego „Misia” S. Barei mogłyby być podsumowaniem wielu kampanii w wyborach samorządowych 2014. Dlaczego?
więcej
|
 |
Czego nie robić w kampanii wyborczej
Ostatnie dni obfitują w radosną twórczość zarówno kandydatów na polityków, jak i doświadczonych, starych wyjadaczy. Kampania wchodzi w decydującą fazę, a warto uczyć się na cudzych błędach, bo własne mogą kosztować zbyt wiele.
więcej
|
 |
Kliczko w komunikacyjnym klinczu
Ukraińska rewolucja, jak każda, przepełniona jest wielkimi emocjami. Jej główni aktorzy walczą nie tylko ze sobą, ale też o to, kto skuteczniej przedstawi swoje argumenty. Na scenie obserwujemy swoisty tour de force wszystkich uczestników, a jednym z najważniejszych czynników staje się komunikacja. Komunikacja, którą niektórzy uczestnicy ukraińskiej rewolucji – powinni zrewolucjonizować…
więcej
|
 |
Gazeta jak reprezentacja
Każdy student dziennikarstwa powinien napisać choć jeden artykuł do gazety uczelnianej – do takiej konkluzji doszedłem kiedyś w rozmowie z jednym ze śląskich dziennikarzy. Jeśli ktoś zapyta, dlaczego, odpowiem, traktując temat w sposób typowy dla piarowca.
więcej
|
 |
Prowokacja, Promocja czy PR?
Recepta na publicity jest prosta: obraź kogoś, okłam a później przeproś lub sam się pogniewaj, ewentualnie powiedz coś „pod prąd”. Ludzie o tobie usłyszą, a w komentarzach pojawi się hasło, że zrobiłeś sobie niezły PR, zgodnie ze starą zasadą – nieważne co i jak mówią ważne, żeby nie przekręcali nazwiska. Pytanie co zrobisz, gdy głos sumienia odezwie się mówiąc… nie idź tą drogą.
więcej
|
 |
Prowokacja, Promocja czy PR?
Recepta na publicity jest prosta: obraź kogoś, okłam a później przeproś lub sam się pogniewaj, ewentualnie powiedz coś „pod prąd”. Ludzie o tobie usłyszą, a w komentarzach pojawi się hasło, że zrobiłeś sobie niezły PR, zgodnie ze starą zasadą – nieważne co i jak mówią ważne, żeby nie przekręcali nazwiska. Pytanie co zrobisz, gdy głos sumienia odezwie się mówiąc… nie idź tą drogą.
więcej
|

|
Marketing targowy, czyli harley w gabinecie stomatologicznym
Fotel dentystyczny w kształcie Harleya Davidsona, rower skonstruowany z kiełbasy, stoisko-piramida czy okna, drzwi i rolety prezentowane na… ringu bokserskim. Stoiska pełne kreatywnych rozwiązań, ograniczonych jedynie fantazją wystawców nie dziwią już nikogo.
więcej
|
 |
Wizerunek Polaków po rosyjsku
Tragedia w Smoleńsku wstrząsnęła nami wszystkimi. Bez wyjątku. Mija prawe rok od tego wydarzenia, a kolejną tragedią stają się raporty mające ukazać prawdę o przyczynach katastrofy oraz sposób komunikowania o niej samej.
więcej
|
 |
Wybrane grzechy ciężkie kampanii
Koniec każdego roku to czas podsumowań i analiz. Koniec roku 2010 to również czas wyborów samorządowych i nowej jakości działań PRomocyjnych kandydatów serwujących nam bogaty materiał analityczny.
więcej
|
 |
Tygrysi wizerunek w biznesie
Gdzie wielki biznes i wielkie pieniądze, tam diabeł tkwi w szczegółach. Przede wszystkim w tych związanych z wizerunkiem. Przecież nie tylko dla własnej satysfakcji inwestor Leszek Czarnecki zadbał, by media dowiedziały się o jego rekordzie świata w nurkowaniu jaskiniowym. Eldrick Tont „Tiger” Woods przekonał się dobitnie o ‘diable’ wizerunkowym.
więcej
|
 |
Jola lojalna, czyli Polak w gąszczu programów lojalnościowych
Przeciętny Amerykanin to członek 13 programów lojalnościowych. Polacy choć szybko przyzwyczajają się do otrzymywania prezentów i nagród są najmniej lojalnymi klientami w Europie. Programy lojalnościowe kosztują firmy od 0,5 do 2 proc. przychodów netto.
więcej
|
 |
Rządy antyrzeczników
Umiejętność przekonywania ludzi stała się towarem, za który jestem gotów płacić więcej niż za jakikolwiek inny – powiedział kiedyś J. Rockefeller. Słowa te obrazują jak ważna staje się społeczna akceptacja działań. W czasach, gdy rzeczywistość kreują głównie media, dobry rzecznik prasowy stał się na rynku łowców głów wyjątkowo poszukiwanym dobrem.
więcej
|
 |
Rzecznik PRasowy
Umiejętność przekonywania ludzi stała się towarem, za który jestem gotów płacić więcej niż za jakikolwiek inny – powiedział kiedyś J. Rockefeller. Słowa te obrazują jak ważna staje się społeczna akceptacja działań. W czasach, gdy rzeczywistość kreują głównie media, dobry rzecznik prasowy stał się na rynku łowców głów wyjątkowo poszukiwanym dobrem.
więcej
|