prewencja antykryzysowa

precyzowanie celów PR – okresowych i bieżących oraz operacyjnych i strategicznych

definiowanie grup docelowych – musimy wiedzieć, do kogo adresujemy przekaz

komponowanie instrumentarium, selekcja środków i narzędzia działania (a jest ich kilkanaście/kilkadziesiąt) w zależności od firmy i jej specyfiki

opracowanie harmonogramu realizacji

opracowanie budżetu.

3. Wprowadzenie i realizacja planu.

4. Weryfikacja i korekty planu w następstwie zmian rynkowych, reakcji konkurencji etc.

5. Pomiar efektów według przyjętej metodologii. Raporty i wnioski.

Efekt potrzebuje czasu

Profesjonalnie realizowana strategia zawsze daje efekty. Naturalnie czas osiągnięcia zamierzonych celów determinowany jest sytuacją zastaną/wyjściową w przedsiębiorstwie. Tę jednak określamy już na pierwszym etapie prac, by jasne było, jakiej wysokości nakłady czasu i energii konieczne są do zrealizowania założeń.

Nie bez przyczyny także przygotowanie planu działań komunikacyjnych zaczynamy od działań prewencyjnych. Stara i ponadczasowa zasada mówi: Nie pytaj, czy będzie kryzys, ale zastanów się, kiedy przyjdzie i jak mu zapobiec. To, że kryzys kiedyś nadejdzie, jest bowiem tak pewne jak – kolokwialnie mówiąc – to, że kiedyś się przeziębimy.

Dlatego warto wiedzieć, jak przygotować i zabezpieczyć się przed tym, co nieuniknione. Wbrew pozorom nie jest to łatwe.