Usługi PR

Komunikacja w sytuacjach kryzysowych

Kryzys?

Stara prawda mówi, że nie ma sensu zadawać sobie pytanie czy kryzys nadejdzie. Pytanie to powinno brzmieć, kiedy przyjdzie i czy jesteśmy na niego przygotowani? Sytuacje kryzysowe to nieunikniony element funkcjonowania marki. Dowodem są choćby kryzysy globalnych marek, które z pozycji liderów wpadły w niebyt i niszę. Należy też pamiętać, że ślady po kryzysach zostają na długo, a klienci, konkurencja, media i… internet – nie zapominają.

Kryzys to przeszkoda, którą można pokonać i która może stać się punktem zwrotnym, a nawet przyczynkiem do dynamicznych zmian w kierunku rozwoju organizacji.

Jak mówili stoicy – przeszkoda to wyzwanie i droga.

Jak Publico pomaga w kryzysach?

Szkolimy, doradzamy i pomagamy markom unikać kryzysów, minimalizować je, neutralizować ich skutki i odbudowywać pozycję po ich wygaszeniu. To jedna z naszych głównych specjalizacji.

Znajomość specyfiki kryzysów i reagowania na nie mediów, etapów sytuacji kryzysowych, rodzajów strategii reagowania i planów działania – pozwala nam na skuteczne działania. Wiemy też jakie błędy najczęściej popełniają marki i podpowiadamy, jak ich unikać. 

W razie potrzeby – szczególnie w przypadku kontaktów z redakcjami interwencyjnymi – reprezentujemy klientów w relacjach z otoczeniem i mediami.

To co ważne w działaniach kryzysowych to profesjonalizm, doświadczenie, szybkość reakcji i dyskrecja, którą zapewniamy.

Zdarzają się klienci, którzy zgłaszają się do nas przed kryzysem, a także, gdy kryzys osiąga już ogólnopolskie zasięgi, a jego skalę generują np. telewizyjne programy interwencyjne. W każdej sytuacji warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia.

Opracowujemy także księgi komunikacji kryzysowej.

To dokument strategiczny oparty na badaniach ilościowych i jakościowych. Przegotowujący organizację na różne scenariusze kryzysów. 

Do naszych klientów w tym obszarze należą firmy z różnych branż, instytucje publiczne, liderzy ogólnopolscy czy marki międzynarodowe.