Jak politycy próbują wygrać wybory na Facebooku? - wyniki badań
Kampania wyborcza do samorządu wystartowała, choć na Facebooku trwa już w najlepsze. Ci, którzy prześpią jej pierwszy etap – stracą. Politycy i kandydaci czynią różne starania, by pozyskać przychylność mieszkańców. Niestety, mimo, że sztaby deklarują świadomość potencjału mediów społecznościowych, ich wiedza i umiejętności na temat komunikacji z wyborcami via Facebook są na zaskakująco niskim poziomie.
PR i marketing Lewandowskiego, a jego porażka w Plebiscycie Przeglądu Sportowego
Co znaczy PR i marketing? Lewy pierwszy raz od 2010 r. nie wszedł do 10 najlepszych sportowców Polski.
Ostatnio gra słabo, ale… to plebiscyt za rok, w którym Lewy zdobył tyt. króla strzelców ligi hiszpańskiej, mistrzostwo i superpuchar Hiszpanii z Barceloną. (To mało? Żeby być choćby na 10 miejscu, które zajął mało rozpoznawalny golfista A. Meronk). Statuetkę super championa otrzymał lubiany(!) K. Błaszczykowski, mający nieporównywalnie mniejsze osiągnięcia piłkarskie.
Zakręty wizerunkowe R. Lewandowskiego - "Lewandowski Nieznany" film, który mógł być bardziej udany
Oglądaliście już film „Lewandowski – Nieznany”? Od strony PR miało być pięknie i spójnie, a wyszło… – jak widać na zdjęciach (??) Do tego dochodzą informacje o wycięciu z filmu Ł. Piszczka, P. Zahaviego, podsycające negatywne emocje wypowiedzi C. Kucharskiego czy krytyka postępowania Anny.
Nie da się ukryć, że nie jest to najlepszy czas sportowo i wizerunkowo dla marki „Lewandowski”.
Kampania wyborcza
Przebieg kampanii prezydenckiej przypominał historię ze starej bajki „Żółw i zając” opowiadającej o wyścigu tych dwóch bohaterów. Zając będący zdecydowanym faworytem zlekceważył żółwia. Ten mozolnie podążał do mety, w czasie gdy jego konkurent miał czas na przerwę czy drzemkę, a ocknął się gdy żółw był już na ostatniej prostej. Pościg zająca był spóźniony, a jego porażka sporym zaskoczeniem.
Jednak Komorowski
Gdyby żartobliwie podsumować debatę to przegrała ją… Monika Olejnik. Nie była to jej wina, bo gdy wybrzmiał pierwszy gong (nie gołąb) kandydaci nie zważając na reguły rozpoczęli walkę, realizując scenariusze przygotowane przez sztaby. Komorowski przedstawił więcej argumentów i w tym ujęciu wygrał, a Duda sprawił wrażenie stawiającego kropkę nad i.
Czego nie robić w kampanii wyborczej
Ostatnie dni obfitują w radosną twórczość zarówno kandydatów na polityków, jak i doświadczonych, starych wyjadaczy. Kampania wchodzi w decydującą fazę, a warto uczyć się na cudzych błędach, bo własne mogą kosztować zbyt wiele.
Wybory prezydenckie 2015 r. - wywiad z drem Dudkiem
„Bronisław Komorowski słabszą wcześniejszą kampanią obniżył nasze oczekiwania wobec niego, więc łatwiej było mu zrobić na nas dobre wrażenie. Tak czy inaczej jednak je zrobił” – stwierdził w rozmowie z Blasting News Krystian Dudek, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i specjalista z zakresu marketingu politycznego.
Debata ze wskazaniem na Komorowskiego
Debata Komorowskiego z Dudą może zmienić przebieg kampanii, bo pokazała Komorowskiego lepszego niż widzimy go w całej kampanii, a przyznać trzeba, że spadek poparcia z wyjściowego poziomu 60-70 proc. w jego wykonaniu to nie lada sztuka. Duda dał się zaskoczyć kilkoma ciosami przygotowanymi przez sztabowców prezydenta i wypadł poniżej oczekiwań – analizuje dr Krystian Dudek.
Zaczęło się prezydenckie domino?
W sztabie Andrzeja Dudy i Pawła Kukiza słyszeliśmy wczoraj Mazurka Dąbrowskiego, w sztabie Bronisława Komorowskiego marsz żałobny. Wyniki I tury przejdą do historii polskiego marketingu politycznego. Dlaczego? Spadek poparcia, jaki w stosunku do pierwszych sondaży wyborczych zaliczył Bronisław Komorowski i wzrost poparcia Andrzeja Dudy i Pawła Kukiza zaskoczyły równie mocno ich wszystkich.
Kampania wyborcza dublerów
Kampania prezydencka nie zachwyca, sporo komentarzy opisuje ją jako mało merytoryczną i poważną. Czy powinno nas to dziwić, skoro główne role odgrywają dublerzy, a widownia spragniona jest gwiazd.
Z dużej chmury mały deszcz - kryzys w PZU
Sytuację w PZU można podsumować słowami – z dużej chmury mały deszcz – z doniesień medialnych wynika, że skala nieprawidłowości nie jest zbyt okazała. Oczywiście, jakkolwiek każde nieprawidłowości zasługują na potępienie, trudno zrozumieć, że bilet na koncert mógł stanowić łapówkę i wymagać reakcji Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Taką opinię potwierdzają liczne komentarze w sieci.
Jak wygrać z kryzysem w internecie?
Stara zasada mówi: nie pytaj, czy będzie kryzys. Zastanów się kiedy przyjdzie i przygotuj się na niego jak najlepiej.Amerykański multimilioner W. Buffet dodaje do tej zasady, że o ile możemy sobie pozwolić na utratę pieniędzy – nawet dużych, nigdy nie stać nas na utratę ani krzty reputacji. Można byłoby, cytując klasyka, zapytać – zatem jak żyć? Odpowiedź jest prosta. Należy profesjonalnie postępować w kryzysie, uczyć się na błędach, najlepiej cudzych. Bo własne mogą kosztować zdrowie, pieniądze i reputację.
Marszałek Sikorski w galopie
Marszałek Sikorski nie raz pokazał, że jego polityczny temperament przeradza się polityczne ADHD. Nie jest to pierwszy i ostatni taki polityk i nie wymagałoby to szerszego komentarza gdyby nie fakt, że najwyższe funkcje państwowe, które pełni, determinują pewien styl. Szczególnie w obliczu sytuacji kryzysowych, w których galop jest niebezpieczny.
Public relations to dobro konieczne
Umiejętność komunikowania się stała się w dzisiejszym świecie towarem, za który gotów jestem płacić więcej niż za jakikolwiek inny – te słowa Johna D. Rockefellera pokazują, jak ważną rolę odgrywa zdolność komunikacji z klientami.
Dudek: rzecznik, jak i doradcy szefowej rządu nie popisali się
Kim jest rzecznik prasowy? Jedni uważają, że to usta zwierzchnika, inni, że mózg, a jeszcze inni powiedzieliby, że to serce i rozum. I choć trudno w to uwierzyć, tego serca i rozumu niestety zabrakło rzeczniczce rządu Iwonie Sulik w sytuacji, która na długo zostanie zapamiętana jako przyczyna kryzysu wizerunkowego rządu.
Wybrane grzechy Millera
Będzie wam tak dobrze, że dobrze wam tak – tak nieco ponad rok temu na antenie Polskiego Radia do zwolenników PIS-u mówił Leszek Miller. Jednak obserwując ostatnie, niezrozumiałe działania byłego premiera trudno nie odnieść wrażenia, że ta kąśliwa uwaga może okazać się prorocza dla niego samego.
Ostatnia prosta przed wyborczą niedzielą: “Tegoroczne wybory obfitują w wiele wybryków”
Najwięcej emocji budzi kampania w Sosnowcu, gdzie liczy się trzech głównych graczy. Przekonaliśmy się o tym podczas debaty prezydenckiej w Wyższej Szkole Humanitas, gdzie wyraźnie dominowały sztaby PO, SLD i Niezależnych, a pozostali, osamotnieni kandydaci w zasadzie nie istnieli.
Kampania wyborcza 2014, czyli sezon na misia
To jest miś na skalę naszych możliwości. My tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom! Patrzcie! Mówimy. To nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo… Te słowa z kultowego „Misia” S. Barei mogłyby być podsumowaniem wielu kampanii w wyborach samorządowych 2014. Dlaczego?
Czego nie robić w kampanii wyborczej
Ostatnie dni obfitują w radosną twórczość zarówno kandydatów na polityków, jak i doświadczonych, starych wyjadaczy. Kampania wchodzi w decydującą fazę, a warto uczyć się na cudzych błędach, bo własne mogą kosztować zbyt wiele.
Kliczko w komunikacyjnym klinczu
Ukraińska rewolucja, jak każda, przepełniona jest wielkimi emocjami. Jej główni aktorzy walczą nie tylko ze sobą, ale też o to, kto skuteczniej przedstawi swoje argumenty. Na scenie obserwujemy swoisty tour de force wszystkich uczestników, a jednym z najważniejszych czynników staje się komunikacja. Komunikacja, którą niektórzy uczestnicy ukraińskiej rewolucji – powinni zrewolucjonizować…
Gazeta jak reprezentacja
Każdy student dziennikarstwa powinien napisać choć jeden artykuł do gazety uczelnianej – do takiej konkluzji doszedłem kiedyś w rozmowie z jednym ze śląskich dziennikarzy. Jeśli ktoś zapyta, dlaczego, odpowiem, traktując temat w sposób typowy dla piarowca.
Prowokacja, Promocja czy PR?
Recepta na publicity jest prosta: obraź kogoś, okłam a później przeproś lub sam się pogniewaj, ewentualnie powiedz coś „pod prąd”. Ludzie o tobie usłyszą, a w komentarzach pojawi się hasło, że zrobiłeś sobie niezły PR, zgodnie ze starą zasadą – nieważne co i jak mówią ważne, żeby nie przekręcali nazwiska. Pytanie co zrobisz, gdy głos sumienia odezwie się mówiąc… nie idź tą drogą.
Marketing targowy, czyli harley w gabinecie stomatologicznym
Fotel dentystyczny w kształcie Harleya Davidsona, rower skonstruowany z kiełbasy, stoisko-piramida czy okna, drzwi i rolety prezentowane na… ringu bokserskim. Stoiska pełne kreatywnych rozwiązań, ograniczonych jedynie fantazją wystawców nie dziwią już nikogo.
Wizerunek Polaków po rosyjsku
Tragedia w Smoleńsku wstrząsnęła nami wszystkimi. Bez wyjątku. Mija prawe rok od tego wydarzenia, a kolejną tragedią stają się raporty mające ukazać prawdę o przyczynach katastrofy oraz sposób komunikowania o niej samej.
Wybrane grzechy ciężkie kampanii
Koniec każdego roku to czas podsumowań i analiz. Koniec roku 2010 to również czas wyborów samorządowych i nowej jakości działań PRomocyjnych kandydatów serwujących nam bogaty materiał analityczny.
Tygrysi wizerunek w biznesie
Gdzie wielki biznes i wielkie pieniądze, tam diabeł tkwi w szczegółach. Przede wszystkim w tych związanych z wizerunkiem. Przecież nie tylko dla własnej satysfakcji inwestor Leszek Czarnecki zadbał, by media dowiedziały się o jego rekordzie świata w nurkowaniu jaskiniowym. Eldrick Tont „Tiger” Woods przekonał się dobitnie o ‘diable’ wizerunkowym.
Jola lojalna, czyli Polak w gąszczu programów lojalnościowych
Przeciętny Amerykanin to członek 13 programów lojalnościowych. Polacy choć szybko przyzwyczajają się do otrzymywania prezentów i nagród są najmniej lojalnymi klientami w Europie. Programy lojalnościowe kosztują firmy od 0,5 do 2 proc. przychodów netto.
Rządy antyrzeczników
Umiejętność przekonywania ludzi stała się towarem, za który jestem gotów płacić więcej niż za jakikolwiek inny – powiedział kiedyś J. Rockefeller. Słowa te obrazują jak ważna staje się społeczna akceptacja działań. W czasach, gdy rzeczywistość kreują głównie media, dobry rzecznik prasowy stał się na rynku łowców głów wyjątkowo poszukiwanym dobrem.
Rzecznik PRasowy
Umiejętność przekonywania ludzi stała się towarem, za który jestem gotów płacić więcej niż za jakikolwiek inny – powiedział kiedyś J. Rockefeller. Słowa te obrazują jak ważna staje się społeczna akceptacja działań. W czasach, gdy rzeczywistość kreują głównie media, dobry rzecznik prasowy stał się na rynku łowców głów wyjątkowo poszukiwanym dobrem.