Przedstawiciele władz miasta Warszawy obecnie przechodzą kryzys związany z oczyszczalnią Czajka. Dotyczy on niegospodarności w spalarni, która nie działa od ubiegłego roku. W temacie kryzysu firm i instytucji oraz o tym jak ważny jest wtedy lider danej organizacji wypowiada się dla Panoramy TVP2 dr Krystian Dudek – ekspert ds. wizerunku.
Kiedy wydarza się kryzys, a on zawsze nadchodzi, wszystko dzieje się bardzo szybko. Osobą, która w tej sytuacji powinna zachować zimną krew, jest oczywiście lider zespołu. Na sam wybuch kryzysu nie mamy wpływu, jednak mamy wpływ na to, co dzieje się potem. Lider przystępuje do działania i angażuje ludzi oraz wszelkie potrzebne środki.
– Jeżeli lider w obliczu kryzysu nie radzi sobie albo nie jest tak skuteczny jak oczekuje tego społeczeństwo, a posiada do dyspozycji różne narzędzia, dysponując sztabem fachowców i ekspertów, może to wpłynąć zarówno na ocenę tego lidera jak i osób, które reprezentuje – mówi dr Krystian Dudek – ekspert z zakresu komunikacji kryzysowej.
Najważniejsze, aby lider panował nad emocjami i potrafił dostosować się do zaistniałych warunków. Powinien mieć dostęp do najnowszych informacji i oceniać je po konsultacjach z ekspertami, nim podejmie jakąkolwiek decyzję.
Cały materiał Panoramy TVP 2 można obejrzeć TUTAJ.