„Sosnowiec w grze o wizerunek” – komentarz dr Krystiana Dudka dla Dziennika Zachodniego

W wydaniu Dziennika Zachodnim z piątku 20 lipca 2018 r., redaktor Tomasz Szymczyk opisał jakże bliski nam temat wizerunku Sosnowca. W artykule Sosnowiec w grze o wizerunek autor podejmuje kwestie poprawy wizerunku miasta dzięki awansowi Zagłębia Sosnowiec do ekstraklasy.

Już w najbliższy poniedziałek 23 lipca 2018 r. odbędzie się pierwszy mecz reprezentacji Sosnowca w piłkarskiej ekstraklasie. Nie tylko piłkarze, ale także hokeiści jesienią rozpoczną rozgrywki w najwyższej lidze. Jest to szansa na wypromowanie zarówno miasta, jak i całego Zagłębia Dąbrowskiego.

Sport jest świetnym narzędziem promocji, o czym w swojej wypowiedzi przypomina dr Krystian Dudek. – To bardzo dobra okazja do promocji. Sport budzi emocje, jednoczy ludzi i buduje pewną społeczność. Jeśli nie można by się było promować przez sport, miasta nie starałyby się o organizację igrzysk olimpijskich czy meczów mistrzowskich. Doskonałym przykładem było odbywające się w Polsce Euro. Kibice przyjezdni byli pod wrażeniem polskiej gościnności i wyjechali z dobrą opinią o nas.

Nie tylko historia, ale także współczesność może pomóc w promocji miasta. – To jest możliwe, tylko trzeba to zrobić z głową. Trzeba wiedzieć, co się chce powiedzieć, a nie czekać na to, co powiedzą ludzie. Dzięki ekstraklasie Sosnowiec będzie przecież obecny w telewizji, prasie, Internecie i tak będzie przez cały sezon. Jeżeli uda się wywołać pewną falę zainteresowania, to trzeba będzie na tej fali jak najdłużej płynąć – mówi dr Krystian Dudek. – Z Sosnowca czasami się żartuje, więc miasto ma okazję pokazać, że są tutaj fajni ludzie, dobre emocje i że Sosnowiec może się podobać. Można np. witać piłkarzy czy kibiców drużyn przeciwnych w oryginalny sposób, a w ten sposób pokazać klasę. To oczywiste, że po takiej przerwie w ekstraklasie wszyscy będą na nas patrzeć i należy to wykorzystać. (…) na kanwie sportu miasto powinno się starać wypromować również swoje atuty w postaci Górki Środulskiej, parku w Kazimierzu Górniczym czy Stawików. Już teraz te i inne miejsca pokazywane są w zamieszczonym w Internecie filmiku promocyjnym przygotowanym przez Lotto Ekstraklasę – dodaje. – Zaprosiłem niedawno znajomych z Rudy Śląskiej na Stawiki i byli zdziwieni i pozytywnie zaskoczeni, że w Sosnowcu jest tak fajnie. Niech inni też poznają nas z tej strony – dopowiada dr Krystian Dudek.

Władze miasta spodziewają się wielu memów na temat stadionu, ale to nie tylko problem naszego miasta. By przekuć negatywy na pozytywy, już zapowiadana jest budowa Zagłębiowskiego Parku Sportowego, którego inne miasta będą zazdrościć. Nie udawajmy, że gramy na Wembley, bo go nie mamy, ale postawmy na przykład na gościnność, która może się przełożyć na dobre opinie i sprowadzić do klubu sponsorów, a do miasta inwestorów.– dodaje dr Krystian Dudek.

Więcej w Dzienniku Zachodnim na str. 12-13. Zachęcamy do lektury.