Prezydent Stanów Zjednoczonych, poza decyzjami politycznymi, przejdzie do historii jako postać, która nie boi się z humorem i dystansem traktować otaczającą rzeczywistość. Wizerunkową strategię Baracka Obamy skomentował w głównym wydaniu „Wiadomości” TVP1 dr Krystian Dudek.
Stany Zjednoczone wyznaczają obecne trendy w marketingu politycznym: na siedem miesięcy przed upływem kadencji Biały Dom publikuje w sieci film, w którym głowa państwa szuka pomysłu na życie po zakończeniu prezydentury. Barack Obama w luźny sposób pokazuje, jak próbuje stać się trenerem koszykówki czy też zapisuje się na kurs prawa jazdy. Doradza mu natomiast jeden z największych politycznych konkurentów.
W materiale przygotowanym dla „Wiadomości” TVP1 przez red. Pawła Szota dr Krystian Dudek wskazuje, że zabawne działania prezydenta to element szerszej strategii. Celem jest zbudowanie marki Baracka Obamy – trwalszej i dłuższej, niż jego prezydentura.
– Jedną sprawą jest ocena jakim jest politykiem i jak skutecznym jest prezydentem. Osobną kwestią dla wyborców pozostaje, jak go zapamiętają. Ponieważ zapamiętujemy emocje, Obama będzie przez nas wspominany bardzo miło – skomentował działania amerykańskiego prezydenta prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Cały materiał „Wiadomości” dostępny jest TUTAJ