Blisko 150 osób uczestniczyło w konferencji PR SILESIA DAY – PRawdziwie o PR, która odbyła się 22 maja w auli Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego. Wydarzenie zorganizowane przez śląski oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Międzywydziałowe Stowarzyszenie Dziennikarzy „Mosty” z okazji jubileuszów obu organizacji – zakończyło się dużym sukcesem i powołaniem do życia Projektu Silesia Public Relations – mającego na celu propagowanie wiedzę z zakresu PR i komunikacji.
Dr Krystian Dudek od lat jest aktywnym członkiem śląskiego oddziału PSPR, który razem z „Mostami” współorganizował środowe wydarzenie. Konferencję otworzył swoim wystąpieniem na temat kryzysu, gdzie wskazywał, jak budować skuteczną strategię PR z uwzględnieniem obrony przed sytuacjami kryzysowymi i realizacją działań naprawczych. Prócz dr. Krystiana Dudka prelegentami w tym dniu byli także red. Marek Czyż, Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak, Marek Gajda, Beata Kopczyńska oraz Agata Kalafarska-Winkler.
Powstanie SILESIA PR
Owocem konferencji PR SILESIA DAY jest powołanie Projektu Silesia PR, który swoimi celami nawiązuje do projektu „PRawdziwy PR”, w ramach którego w latach 2013-2015 zorganizowano w skali kraju ponad 40 prelekcji, w których uczestniczyło blisko 3 tys. osób. Jakie cele stawiają przed sobą autorzy nowego projektu?
– Patrząc na osoby zasilające branżę PR – często brakuje im praktycznej wiedzy, która pozwoliłaby na szybszą adaptację w środowisku PR. Dlatego w gronie właścicieli agencji i specjalistów PR ze śląska, którzy dzielili się swoją wiedzą na tej konferencji – zdecydowaliśmy o powołaniu projektu SILESIA PR, który skupi się na edukowaniu z zakresu PR i promocji najwyższych standardów w branży – mówi dr Krystian Dudek, inicjator projektu – śląski oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations od wielu lat był najaktywniejszym oddziałem PSPR w kraju. Jako członkowie tego oddziału, naszą energię postanowiliśmy spożytkować dla dobra branży. Cieszymy się, że możemy w ten sposób kontynuować świetnie ocenioną i nagrodzoną wyróżnieniem specjalnym LEW PR akcję PRawdziwy PR.
Silesia PR jako pierwsze cele stawia organizację otwartego, bezpłatnego projektu szkoleniowego – Akademia Silesia PR, w ramach którego zainteresowane osoby wezmą udział w zajęciach poprowadzonych przez ekspertów z branży PR, m.in. prelegentów konferencji PR Silesia Day. Ponadto organizowane będą także cokwartalne spotkania merytoryczne oraz e-book z zakresu praktycznej wiedzy public relations. Partnerem PR Silesia będzie Stowarzyszenie MOSTY i śląski oddział PSPR.
Jak zapowiadają twórcy Silesia PR – jeszcze przed wakacjami ruszy strona internetowa projektu, a pierwsze wydarzenia zaplanowano na wrzesień.
Cieszymy się, że nasza konferencja cieszyła się tak dużym zainteresowaniem – zarówno środowiska akademickiego jak i osób pracujących w branży, mogących wymienić swoje spostrzeżenie. Gościliśmy przedstawicieli wielu firm i instytucji, a nawet uczestników spoza naszego regionu. To doskonała zapowiedź projektu SILESIA PR – podsumowała Justyna Kalinowska – szefowa „Mostów”.