W dzisiejszym Dzienniku Zachodnim ukazał się materiał nt. rankingu gmin i powiatów za rok 2015. A w nim Dąbrowa Górnicza i Zabrze wyprzedziły Katowice, powiat cieszyński znalazł się na podium, a z piątą lokatą – powiat wodzisławski. Powiaty bielski i żywiecki znalazły się natomiast w pierwszej dziesiątce. O tym, czy najważniejsze w kontekście promocyjnym jest miejsce czy może interpretacja
i opowiedzenie swojej lokaty – komentarz Krystiana Dudka.
„Poznaliśmy wyniki ogólnopolskiego rankingu gmin i powiatów za rok 2015, prowadzonego przez Związek Powiatów Polskich. Ocena działań poszczególnych samorządów z naszego województwa nie wypadła zbyt dobrze. Najlepiej jest w największych powiatach (powyżej 120 tysięcy mieszkańców). Powiat cieszyński jest na podium, a na piątym miejscu uplasował się powiat wodzisławski. W pierwszej „10” są także powiaty bielski i żywiecki (…).
Eksperci oceniający poszczególne gminy i powiaty biorą pod uwagę m.in.: działania proinwestycyjne i prorozwojowe, rozwiązania poprawiające jakość obsługi mieszkańca, promocję rozwiązań ekoenergetycznych i proekologicznych czy też współpracę krajową
i międzynarodową.
(…)
Jakie korzyści dla miast i gmin mogą płynąć z tego typu rankingów? Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations dr Krystian Dudek podkreśla, że wszystko zależy od tego czy chcą one z nich skorzystać i dobrze „sprzedać” swoje działania. – Dla przykładu: Jeśli miasto zajęło 18. miejsce w rankingu, to może porównać to np. z ubiegłorocznym zestawieniem
i pochwalić się, że awansowała np. o 12 lokat. Jeśli takiego awansu nie było, to można porównać się z innymi niżej notowanymi miastami z tej samej półki – podkreśla dr Krystian Dudek.”
Więcej przeczytacie w ŹRÓDLE.