Listopad to gorący okres, w którym marki przygotowują swoich klientów na nadchodzące Święta. Gdy tylko z witryn znikają znicze, natychmiast ich miejsce zajmują ozdoby świąteczne, lampki i bożonarodzeniowe przysmaki. W telewizji nie jest inaczej – świąteczne reklamy pojawiają się w takim natężeniu, że zastanawiamy się, czy śnieg poleci prędzej z nieba, czy z ekranu odbiornika.
– W tym roku po prostu docenimy Święta mocniej i w reklamach to będzie widoczne. Takie będzie ich przesłanie: zaspokoić obecną potrzebę spotkań rodzinnych i nawiązać do domowej atmosfery, w której cieszymy się sobą, a nie myślimy o problemach. To takie sprzedawanie nam pewnej wizji i marzeń – ocenia dr Krystian Dudek, specjalista z zakresu PR i komunikacji społecznej, pełnomocnik rektor Akademii WSB ds. PR.
Dorota Niećko, dziennikarka z Dziennika Zachodniego, rozmawiała z dr. Krystianem Dudkiem na temat świątecznych reklam oraz ich dostosowaniu do obecnej sytuacji. Doktor przedstawił błędy, jakich należy unikać podczas tworzenia reklamy. Wskazał również, co wpływa na skuteczność reklamy oraz czym jest storytelling.
W artykule pojawiło się zestawienie polskich i zagranicznych reklam, również tych bardziej humorystycznych. Znacie reklamy australijskiego Aldi? Jeśli nie, zachęcamy, aby zajrzeć do artykułu (TUTAJ) i dowiedzieć się, jak ekspert ocenia sukcesy świątecznego marketingu na polskim rynku oraz jak COVID-19 wpłynie na narrację marek.