Nie da się wygrać wyborów, niczego nie obiecując

PiS w swojej kampanii wyborczej korzysta z reguły wzajemności. Dając coś, oczekuje w zamian, że wygra kolejne wybory parlamentarne. Dodatkowo komunikuje się ze swoimi wyborcami w sposób bardzo prosty i nie posługuje się pojęciami, które dla niektórych mogą nic nie znaczyć. Gościem kolejnego odcinka „Reguł gry”,  poprzedzającego wybory do Sejmu oraz Senatu, jest dr Krystian Dudek – ekspert ds. marketingu politycznego, który w rozmowie z redaktorem Zbigniewem Konarskim rozmawia na temat skutecznej kampanii wyborczej.

– Wyborcy nie czytają programów. Nie każdy rozumie, co to jest PKB albo zrównoważony rozwój. Za to każdy zrozumie, jaka jest różnica pomiędzy „mieć 500 zł”, a „nie mieć 500 zł”. To reguła wzajemności. Jeśli PiS obiecuje i daje, w zamian otrzymuje głosy w wyborach – mówi dr Krystian Dudek – ekspert w dziedzinie psychologii zarządzania i marketingu politycznego.

Prawo i Sprawiedliwość to partia skuteczna, która wie jak grać, aby wygrać wybory. Bierze się to z właściwego rozpoznania potrzeb elektoratu i skutecznej komunikacji w sprawie rozwiązań jego problemów za pomocą prostych haseł. PiS także dobrze radzi sobie w kryzysach, ponieważ obiecując wyborcy coś konkretnego w zamian za potknięcie, sprawia że ten i tak pozostaje lojalny i więcej jest w stanie znieść.

Cały odcinek „Reguł gry” z udziałem dr. Krystiana Dudka można obejrzeć TUTAJ.