Szkolenie i warsztaty z kamerą dla pracowników UM w Tychach

Instytut Publico prowadzi liczne szkolenia i warsztaty z zakresu autoprezentacji, wystąpień publicznych i efektywnej komunikacji. Tym razem pod koniec stycznia dr Krystian Dudek prowadził szkolenie dla przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Tychach, którego celem było podniesienie kompetencji komunikacyjnych uczestników, a także zasady komunikacji z trudnym klientem. W ramach szkolenia odbyły się także warsztaty z kamerą, podczas których odbiorcy mogli oswoić się z kamerą i mikrofonem w sytuacji wystąpienia publicznego.

W dniach 24 i 25 stycznia 2019 w sali szkoleniowej zlokalizowanej na Stadionie Miejskim w Tychach odbyły się warsztaty dla niemal 30-osobowej grupy pracowników Urzędu Miejskiego w Tychach, którzy na co dzień mają bezpośredni kontakt z klientem, udzielają odpowiedzi na pytania mieszkańców i niejednokrotnie znajdują się w trudnych sytuacjach komunikacyjnych, w których muszą poradzić się z niewygodnymi pytaniami. Celem szkolenia było poznanie i nabycie praktycznych umiejętności w zakresie autoprezentacji i wystąpień publicznych. Umiejętności te są niezbędne do efektywnej komunikacji z klientami i przedstawicielami podmiotów współpracujących z jednostką.  W pierwszej części, podczas wstępu teoretycznego, uczestnicy poznali psychologiczne, językowe i techniczne aspekty efektywnej komunikacji i wystąpień publicznych, a także zasady kontaktu z trudnym klientem. Następnie mieli możliwość przećwiczenia poznanych technik w praktyce – wystąpienia uczestników były rejestrowane przed kamerą. Podczas wystąpień uczestnicy ćwiczyli reakcję na trudne i niewygodne pytania.

Szkolenie dla przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Tychach będzie kontynuowane w drugiej połowie roku.