Małgorzata Kidawa-Błońska jako kandydat na premiera dobrym wyborem Koalicji Obywatelskiej

Według ekspertów ds. marketingu politycznego wtorkowa decyzja o wystawieniu Małgorzaty Kidawy-Błońskiej jako kandydatki na premiera jest dobrym posunięciem Koalicji Obywatelskiej, który ociepla tym wizerunek partii. Jej lider – Grzegorz Schetyna – ma bowiem negatywne oceny wśród wyborców i istnieją małe szanse na to, że przekona sobą wyborców do głosowania na KO. W tej sprawie dla Wirtualnych Mediów wypowiedział się dr Krystian Dudek – ekspert ds. marketingu politycznego.

– Jest to pragmatyka, którą z powodzeniem od lat stosuje Jarosław Kaczyński. To on wybrał kiedyś Kazimierza Marcinkiewicza, Beatę Szydło czy obecnie Mateusza Morawieckiego. Po tej decyzji – zwolennicy KO będą zadowoleni, a Małgorzata Kidawa-Błońska może przyciągnąć część głosów niezdecydowanych, a być może sięgnąć też po bardziej liberalną część elektoratu PiS – przewiduje dr Krystian Dudek – politolog.

Sprawa ta pokazuje, że KO i PO nareszcie zaczęło działać tak jak PiS, słuchając opinii publicznej, czyli wyborców. Grzegorz Schetyna posiada duży elektorat negatywny, chociaż w opinii ekspertów jest dobrym politykiem. Przez opinię jednak zniechęca część wyborców, aby zagłosowali na Koalicję Obywatelską.

– Zapewne dla lidera partii nie jest to łatwa decyzja, bo ambicją polityka jest rządzić, a szczytem ambicji, być szefem rządu. Ale cel uświęca środki, a dobry wynik wyborczy (o który walczy KO) to podstawa do utrzymania władzy w partii – dodaje dr Krystian Dudek w artykule redaktor Beaty Goczał dla Wirtualnych Mediów.

Małgorzata Kidawa-Błońska jest osobą o cieplejszym wizerunku i budzi pozytywne emocje. Wyborcy podczas głosowania kierują się sympatiami, dlatego będzie ona w stanie zapewnić Koalicji Obywatelskiej więcej głosów, aniżeli kandydatura Grzegorza Schetyny.

Cały materiał Wirtualnych Mediów wraz z komentarzem dr. Krystiana Dudka można przeczytać TUTAJ.