Kampania „Nie za późno, nie za wczas. Do poradni przyjdź na czas”.

Wspólnie z Sosnowieckim Szpitalem Miejskim oraz Śląską Izbą Lekarską, pod honorowym patronatem Ministerstwa Zdrowia, NFZ, Związku Szpitali Powiatowych Województwa Śląskiego oraz Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej na przełomie maja i czerwca 2023 roku wystartowaliśmy z kampanią edukacyjną dla pacjentów pn. „Nie za późno, nie za wczas. Do poradni przyjdź na czas”. 

 

 

Celem akcji jest przypomnienie i uświadomienie pacjentom właściwych zasad korzystania z poradni – codziennością w placówkach medycznych są sytuacje, w których (przykładowo) osoba zapisana na godz. 12:00 przychodzi do poradni kilka godzin wcześniej, oczekując szybszego przyjęcia. Powoduje to tłok, ścisk i wiele stresujących sytuacji, których można uniknąć. Drugim filarem kampanii jest zwrócenie uwagi na liczbę nieodwołanych wizyt z powodu nieobecności pacjenta, a z których ktoś mógłby w tym czasie skorzystać. Każdego roku w ten sposób marnuje się setki tysięcy konsultacji z różnych specjalności, a placówki medyczne tracą miliony złotych.

Odpowiedzią na to wyzwanie jest kampania edukacyjna, której trzonem są przygotowane specjalnie na tę okazję materiały – m.in. animacja możliwa do emitowania w mediach społecznościowych czy poczekalniach placówek medycznych. „Nie za późno, nie za wczas…” to także komplet materiałów do druku w postaci plakatów oraz ulotek, które łączy spójny edukacyjny przekaz. Akcja odbywa się także pod patronatem Związku Szpitali Powiatowych Województwa Śląskiego oraz Metropolii GZM.

Serdecznie zapraszamy wszystkie placówki medyczne do bezpłatnego wzięcia udziału w naszej akcji. Komplet materiałów (animacja, plakat A3, ulotka A5, pakiet postów, prezentacja) oraz dodatkowe informacje znajdują się poniżej.

Linkhttps://drive.google.com/drive/folders/11U-5v2jct4yqUP1H7k6i-MCCFOuCtvTV?usp=sharing

Na odwrocie ulotki znajdują się normy badań laboratoryjnych, by zachęcało to Pacjentów do jej zatrzymania.
Przed rozpoczęciem akcji warto porozmawiać z pracownikami rejestracji i lekarzami, aby byli świadomi, jaki jest jej cel: mniejszy tłok w poradniach to sprawniejsza i lepsza organizacja pracy dla nich samych, a zmniejszenie liczby nieodwoływanych wizyt, na które nie stawiają się Pacjenci to mniej straconych pieniędzy dla SPZOZ.

Życzymy powodzenia, a w razie potrzeby zapraszamy do współpracy w ramach szkoleń dla personelu (komunikacja z pacjentem, promocja placówki medycznej), a także obsługi PR.

Ponad 250 opinii o prowadzonych przez nas szkoleniach można przeczytać na: https://tiny.pl/cqj7m

Wśród Klientów i projektów zrealizowanych przez Instytut Publico są m.in.: Śląski Uniwersytet Medyczny – funkcja rzecznika prasowego, Lux-Med, Gyncentrum, Klinika Leczenia Bezpłodności Novomedica, Klinika Mikrochirurgii Oka Optomed, Szpital Śląski w Cieszynie, Wojewódzkie Centrum Szpitalne Kotliny Jeleniogórskiej, Szpital Wojewódzki Megrez w Tychach, Szpital Psychiatryczny w Rybniku, Zagłębiowskie Centrum Onkologii, Szpital Miejski w Sosnowcu, Puls-Med, Śląski Urząd Marszałkowski – Wydział Zdrowia: realizacja kampanii na temat promocji zdrowia psychicznego (2018), realizacja kampanii „Zdrowy Senior” (2019); szkolenie dla dyrektorów szpitali z całego województwa; szkolenia dla personelu szpitali (lekarzy, pielęgniarek i położnych); szkolenie personelu sieci aptek; prelekcje na zaproszenie: Termedia – Kongres w Warszawie, Europejski Kongres Medyczny w Gdańsku, Kongres Wyzwań Medycznych w Katowicach. Ponadto realizacja kampanii promocyjnych i reklamowych dla firm z branży medycznej i farmaceutycznej. Wykłady z zakresu komunikacji z pacjentem i promocji placówek ochrony zdrowia – w ramach studiów z zakresu elektroradiologii, występowanie w roli eksperta w materiałach redakcyjnych „Rynku zdrowia”.

Dla naszych klientów – szpitali prowadzimy profile na FB, a także realizujemy kompleksowo kampanie promocyjno-informacyjne w social mediach.

Lista oferowanych przez nas szkoleń:

1. Strategia promocji placówki medycznej – opracowanie i wdrożenie

2. Komunikacja w sytuacji kryzysowej

3. Komunikacja z trudnym klientem / pacjentem i jego rodziną

3a. Obsługa Pacjenta i jego bliskich w punkcie rejestracji

4. Skuteczna i bezpieczna współpraca z mediami, w tym z mediami interwencyjnymi

5. Warsztaty z zakresu reagowania na sytuacje trudne, konfliktowe i ataki medialne (a także rozmowy z grupami takimi jak związki zawodowe) – warsztat z kamerą – techniki radzenia sobie z niewygodnymi pytaniami

6. Komunikacja wewnętrzna w zespole

 

[Best_Wordpress_Gallery id=”9″ gal_title=”Kampania Nie za późno, nie za wczas…””]