Social media, głosowanie w wyborach w kontekście RODO oraz populizm i radykalizacja poglądów. To nie jedyne elementy, z których korzystają politycy podczas tegorocznej kampanii wyborczej. W co jeszcze inwestują, aby precyzyjnie dotrzeć do swoich odbiorców?
Internetowa aktywność polityków, zwłaszcza na platformach społecznościowych, ma potencjał do znacznego wpływu na wyniki nadchodzących wyborów. Jak zatem posługiwać się mediami społecznościowymi, by wygrać? Zdaniem pełnomocnika rektora Akademii WSB ds. strategii komunikacji i PR, właściciela Instytutu Publico i autora kampanii wyborczych, dr. Krystiana Dudka, kluczem do sukcesu są emocje. Politycy, którzy potrafią je skutecznie budować w swoich przekazach, są najbardziej efektywni w wykorzystywaniu mediów społecznościowych.
Kolejną kwestią, która się nasuwa, jest RODO i jak w związku z tym docierać do głosujących na masową skalę. Na to pytanie odpowiedź można znaleźć w materiale „Rzeczpospolitej” dotyczącym danych osobowych w czasie kampanii wyborczej.
I na koniec kilka słów na temat tego, dlaczego i jak działa populizm. Czy narody mają taką władzę, nie na jaką zasługują, a jakich mają liderów? „W Regułach Gry” dr Krystian Dudek u boku naukowców i specjalistów z kraju opowiada o radykalizacji poglądów i zaznacza, że za 4 lata zobaczymy kampanię, jakiej sobie nie wyobrażamy.
Linki do materiałów: