Miniony 2021 rok był dla Instytutu Publico okresem intensywnej pracy i ciekawych, nieszablonowych wyzwań PRowych. Dla naszych klientów z różnych branż realizowaliśmy stałe zadania z zakresu komunikacji, promocji i social media, ale także przygotowaliśmy liczne, angażujące projekty i kampanie. Podstawą naszej pracy są jednak skuteczne relacje z mediami. W 2021 roku wygenerowaliśmy dla naszych Klientów niemal 1000 publikacji medialnych, których szacunkowa wartość AVE wynosiła prawie 2,3 mln złotych!
Efektywne działania PRowe opierają się przede wszystkim na kształtowaniu relacji z mediami. Mają one wpływ nie tylko na pozytywny wizerunek danej firmy czy instytucji, ale pomagają także w zażegnaniu sytuacji kryzysowej.
Podsumowując ubiegłoroczne efekty aktywności medialnej, czyli publikacji będących wynikiem rozpowszechnianych przez Instytut Publico materiałów i informacji prasowych wygenerowaliśmy dla naszych klientów łącznie 978 publikacji medialnych na łamach specjalistycznych pism branżowych, mediów ogólnopolskich oraz redakcji regionalnych i lokalnych.
W sumie wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE), czyli kwoty, jaką należałoby zapłacić za dany przekaz, jeśli byłby on reklamą, wyniosła 2 295 000 zł. Wśród najważniejszych mediów, jak i tytułów, z którymi pracowaliśmy w minionym roku były: Fakty TVN, Wydarzenia Polsatu, TVN24, Polsat News, Bussines Insider, Rzeczpospolita, Fakt, Super Express, Polska Agencja Prasowa, Gazeta Wyborcza, Wysokie Obcasy, Wp.pl, Interia, Radio RMF FM, RynekZdrowia, PulsHr.pl, Radio Katowice, TVS czy największa gazeta lokalna – Dziennik Zachodni.
W Instytucie Publico znamy specyfikę pracy mediów i wiemy, że podstawą owocnych działań w zakresie media relations jest odpowiedni wybór redakcji w zależności od tematu i branży oraz długofalowe kształtowanie kontaktów z dziennikarzami. W naszych codziennych zadaniach, przygotowujemy kompletne materiały prasowe i inspirujemy dziennikarzy do publikacji. Pozostajemy także do dyspozycji mediów w zakresie ich pytań i potrzeb.