Dr Krystian Dudek udzielił komentarza dla serwisu gazetaprawna.pl w temacie ogłoszenia przez resort zdrowia kilkudziesięciu konkursów na rozdysponowanie milionów złotych w ramach Narodowego Programu Zdrowia i określenia 7-dniowego terminu składania ofert.
Oferenci mają czas do najbliższego piątku, a ogłoszenie zamieszczono 29 września wieczorem – jak twierdzą organizacje.
Na pytanie, czy w kilka dni można napisać kompleksowy projekt dotyczący np. szkoleń dla personelu medycznego, pacjentów i zwiększenia świadomości opinii publicznej – odpowiada dr Krystian Dudek, właściciel Instytutu Publico. – W postępowaniach tego typu im więcej czasu da się oferentom, tym więcej ofert spływa, są bardziej dopracowane, co daje większy wybór komisji konkursowej – tłumaczy dr Krystian Dudek, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Podkreśla też, że przygotowanie oferty na ogólnokrajowe kampanie wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale też m.in. czasu na opracowanie koncepcji komunikacyjnej, graficznej czy uwzględnienie potrzeb logistycznych zamieszczonych
w specyfikacji.
W artykule dr Krystian Dudek zwraca też uwagę na to, że do podobnych przedsięwzięć wyznacza się dłuższe okresy na przygotowanie ofert, m.in. po to, by uniknąć podejrzeń
i negatywnych emocji. – Dłuższe terminy zapewniają spokój, komfort pracy i większą transparentność procedur – przekonuje ekspert.
Całość artykułu dostępna jest pod linkiem: http://serwisy.gazetaprawna.pl/zdrowie/artykuly/981932,ochrona-zdrowia-narodowy-program-zdrowia.html