Czy literatura może być szansą na promocję miasta? Komentarz dr. Krystiana Dudka

IMAG1327a

W ostatni piątek, na łamach „Magazynu” Dziennika Zachodniego ukazał się artykuł poświęcony książce „Korzeniec”, autorstwa prof. Zbigniewa Białasa. Akcja powieści toczy się w stolicy Zagłębia – Sosnowcu. Jak ocenia w komentarzu dr Krystian Dudek, literatura może być jednym z elementów dobrze zaplanowanej kampanii promocyjnej miasta.

Przemyślana strategia promocji miasta skierowana jest do wielu różnorodnych grup odbiorców. Czy w tę koncepcję wpisują się powieści literackie, których akcja jest ściśle związana z konkretnym miastem?

Faktem jest, że poziom czytelnictwa jest coraz mniejszy, ale osoby, które czytają, mają szersze horyzonty i mają coś do powiedzenia. Każda forma promocji musi być natomiast wpisana
w szerszy kontekst
– przekonuje w komentarzu dla Dziennika Zachodniego właściciel Instytutu Publico. Jednocześnie przyznaje, że nie można krytykować np. obecności muzyki disco polo podczas święta miasta, bo właśnie dotarcie z ofertą do wszystkich grup mieszkańców – liczy się najbardziej.

Całość artykułu poświęconego powieści „Korzeniec” wraz z komentarzem dr. Krystiana Dudka można przeczytać TUTAJ.