Bądź jak magnes, czyli sztuka autoprezentacji przed inwestorem. 13 sposobów na komunikację

Autoprezentacja

Dlaczego jedni „sprzedają się” skutecznie i za wysoką cenę, a inni próbują sprzedać swoją markę, ideę, ofertę lecz nie wzbudzają zainteresowania? Jak przyciągać jak magnes? Od czego zacząć i o czym pamiętać? Oto szczęśliwa „13” – lista zasad, które zwiększą Twoją skuteczność.

Jesteś przesądny czy nie – musisz je znać i stosować jeśli nie chcesz mieć pecha…

Jeśli prezentujesz pomysł na biznes chcąc, by Twoi odbiorcy ci zaufali, a co więcej – zainwestowali w Twój pomysł swoje pieniądze – musisz potrafić przekonać ich do siebie. Sprzedawca (także idei) najpierw sprzedaje samego siebie, a potem bazując na wywołanym wrażeniu sprzedaje swoje produkty lub usługi.

Budowanie i zarządzanie wizerunkiem szeroko rozumianej marki, bo o tym mowa, to Public Relations. W kwietniu 2017 roku opublikowano raport z badań nad startupami, przygotowany przez Concilio Communications i Mispie. Wynika z niego, że wiedza startupów na temat PR jest ogólna i mylona z działaniami marketingowymi. Połowa ze 108 zbadanych startupów przyznaje, że nie prowadzą w pełni skutecznych i zaplanowanych działań public relations – są to często działania przypadkowe i nie mające odzwierciedlenia w procedurach.

Autorzy raportu przekonują też, że osoby tworzące startupy mają problem ze wskazaniem cech wyróżniających ich projekt na tle konkurencji lub sformułowaniem, co dane rozwiązanie i produkt wnosi unikalnego na rynek. Jeśli chodzi o efekty działań komunikacyjnych – spośród 108 badanych podmiotów tylko 14 potwierdziło, że na ich temat ukazało się więcej niż 10 publikacji w skali roku. Powyższe wyniki zastanawiają i pokazują jak wiele jest do poprawy.

Skoro zatem startupowcy mają problem z kreowaniem wizerunku firmy, trudno się dziwić, że odpowiednie promowanie swojej marki osobistej wielu z nich również sprawia kłopot. Warto poznać więc praktyczne sposoby na umiejętne komunikowanie z inwestorem.

 

Autorem artykułu jest dr Krystian Dudek. Materiał powstał we współpracy z marką Idea Hub.

Całość materiału dostępna na portalu Mam Startup:
http://mamstartup.pl/rozwoj/11243/badz-jak-magnes-czyli-sztuka-autoprezentacji-przed-inwestorem-13-sposobow-na-komunikacje