Specjaliści od reklamy i PR o nowej stronie ESK

Przedwczoraj pisaliśmy o debiucie witryny Katowic, jako kandydata na Europejską Stolicę Kultury. O opinie na jej temat pytamy specjalistów.

Strona pod adresem 2016katowice.eu ruszyła przedwczoraj. Mają na niej znaleźć sie wszystkie informacje, dotyczące startu Katowic w wyścigu o Europejską Stolicę Kultury, filmy, pliki dźwiękowe, zdjęcia i inne materiały multimedialne. Twórcy obiecują, że z czasem zapełnią ją całkowicie i wciąż czekają na opinie internautów, dotyczące błędów czy niedociągnięć. A co o dziele sądzą ludzie związani zawodowo z tego typu przedsięwzięciami?

KRYSTIAN DUDEK
Dyrektor ds. Relacji Medialnych w firmie PRC

Doceniam pomysł na stronę. Przestrzenny layout wyróżnia się na tle standardowych stron z podziałem na zakładki.
Jednak w moim przekonaniu taka forma nie oddaje klimatu stolicy kultury czy miasta ogrodów.
Patrząc na nią byłbym raczej skłonny odebrać ją jako wizytówkę miasta kandydującego do tytułu 'Stolicy nowoczesnej technologii’, co potęguje komputerowa muzyka z tle.
Na stronie widzimy symbole Katowic np. Spodek, a brak chociażby Altusa – najwyższego budynku w południowej Polsce, który siłą rzeczy wyróżnia się spośród innych wieżowców w kraju. Tym bardziej, że Altus łączy nowoczesność, biznes i właśnie kulturę – poprzez działalność wystawienniczą swojej Galerii. Szkoda, że nie wykorzystano tego motywu.
Sama kolorystyka strony, również nie oddaje różnorodności i barwności Katowic (czego zapowiedzią było dla mnie logo), a już na pewno nie oddaje klimatu ogrodów. Co do uruchomienia strony, będącej w budowie – rozumiem pośpiech twórców i chęć pokazania czegokolwiek, ale to tak jakby zaprosić klientów na otwarcie sklepu przed wyłożeniem towaru na półki.

Pełny materiał mmsilesia