Meta rezygnuje z „fact-checkingu”. Droga do wolności słowa czy dezinformacji? – komentarz dr. Krystiana Dudka, prof AWSB dla NowyMarketing

Mark Zuckerberg ogłosił istotne zmiany w funkcjonowaniu Meta. Platforma rezygnuje z dotychczasowego systemu fact-checkingu, zastępując go nowym modelem moderacji opartym na tzw. „community notes”. Od teraz to sami użytkownicy będą odpowiedzialni za weryfikowanie treści i sygnalizowanie potencjalnych nieścisłości.

W komentarzu dla NowyMarketing dr Krystian Dudek, prof. AWSB zwraca uwagę na wpływ polityki i biznesu na media społecznościowe w kontekście nowo wprowadzonych zmian w portalu Meta. Rezygnacja z fact-checkerów może oznaczać większą różnorodność opinii na platformie, ale też znacznie trudniejsze zadanie w walce z fake newsami. To szczególnie istotne w świetle ostatnich wydarzeń w USA, gdzie manipulacja informacjami odegrała kluczową rolę w kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa.

Czy to krok ku większej wolności słowa, czy raczej otwarcie furtki dla dezinformacji? Jak wpłynie to na jakość contentu w social mediach? Czy polityka i biznes rządzą socialami?

Pełny artykuł przeczytasz tutaj.