Kiedy złamiemy nogę – zgłaszamy się do ortopedy. W kryzie komunikacyjnym szukajmy pomocy PR-owców. Jak w tych trudnych czasach powinny się komunikować placówki medyczne i dlaczego jest to niezbędne? Jedną z głównych specjalizacji Instytutu Publico jest public relations placówek medycznych, dlatego o kreowaniu ich wizerunku w trakcie pandemii, w wywiadzie dla Super Express wypowiedział się dr Krystian Dudek, ekspert i trener z zakresu komunikacji w sytuacjach kryzysowych branży medycznej.
– Zacznijmy od tego, że każdy zarządzający szpitalem powinien wiedzieć, że kryzys prędzej czy później się zdarzy. Nie ma wyjątków. Dlatego nie pytamy, czy kryzys będzie – tylko kiedy i czy jesteśmy na niego przygotowani? To przygotowanie to zbudowanie dobrej marki i reputacji placówki. Gdy osiągniemy taki poziom, w przypadku kryzysu opinia publiczna jest w stanie zrozumieć, że potknięcie zdarza się nawet najlepszym. Gorzej jeśli nie dbamy o wizerunek, przyjdzie kryzys i wtedy jest dobijanie do dna i co gorsze – wydobywanie innych kryzysów z przeszłości lub generowanie nowych – mówi dr Krystian Dudek.
W wywiadzie poruszona została także kwestia krytycznej opinii Polaków na temat ochrony zdrowia, dbania przez placówki medyczne o swój PR, a także parę kryzysów z życia wziętych. Dr Krystian Dudek odpowiedział również m.in. na pytania: jak reagować na kryzysy w przypadku szpitali, jak walczyć ze stereotypami dotyczącymi systemu ochrony zdrowia, jak zwalczać występujące kryzysy i stale dbać o wizerunek swojej placówki.
Polecamy lekturę całego wywiadu [TUTAJ]