Dr K. Dudek o wyborczej kreatywności – analiza przebiegu kampanii samorządowej dla Radia Zet

Dzisiaj w serwisach informacyjnych Radio Zet mogliśmy usłyszeć wypowiedzi dra K. Dudka podsumowujące kampanię wyborczą i odpowiadające na pytania o fenomen kampanii a’la Poseł Łukasz Litewka – prezentującej psy czekające na adopcję; o rozłożeniu emocji w przekazach kampanijnych; o skuteczności kreatywnych, zabawnych, a czasami żenujących próbach oparcia kampanii na śmiesznym nazwisku lub osadzaniu tego nazwiska w kontekście mającym zwrócić uwagę. 

A oto kilka przykładów:

Dość Biedy – teraz Nędza. 

Zofia Wódka – wódka najlepszy wybór.

Puść Bąka do powiatu – kandydat Bąk

Idioci już byli – czas na Głąba – kandydat Głąb

Postaw na dwójkę – kandydat Klocek

czy te pozytywne jak: Wbij Gwoździa do Rady Miasta (kandydat Gwóźdź)

Zbigniew Szaleniec – Szalenie skuteczny

czy reklama Pawła Adama Małysza – stawiająca na rozpoznawalne nazwisko.