Dzisiaj w serwisach informacyjnych Radio Zet mogliśmy usłyszeć wypowiedzi dra K. Dudka podsumowujące kampanię wyborczą i odpowiadające na pytania o fenomen kampanii a’la Poseł Łukasz Litewka – prezentującej psy czekające na adopcję; o rozłożeniu emocji w przekazach kampanijnych; o skuteczności kreatywnych, zabawnych, a czasami żenujących próbach oparcia kampanii na śmiesznym nazwisku lub osadzaniu tego nazwiska w kontekście mającym zwrócić uwagę.
A oto kilka przykładów:
Dość Biedy – teraz Nędza.
Zofia Wódka – wódka najlepszy wybór.
Puść Bąka do powiatu – kandydat Bąk
Idioci już byli – czas na Głąba – kandydat Głąb
Postaw na dwójkę – kandydat Klocek
czy te pozytywne jak: Wbij Gwoździa do Rady Miasta (kandydat Gwóźdź)
Zbigniew Szaleniec – Szalenie skuteczny
czy reklama Pawła Adama Małysza – stawiająca na rozpoznawalne nazwisko.