Czy powrót Donalda Trumpa w roli prezydenta USA to przewrót w marketingu politycznym? – dr Krystian Dudek, prof. AWSB dla NowyMarketing

Donald Trump ponownie obejmuje urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych. Jego styl przywództwa i sposób prowadzenia kampanii wyborczych budzą wiele pytań nie tylko w kontekście gospodarki i geopolityki, ale również wpływu na globalny rynek marketingowy. Jak zauważa dr Krystian Dudek, prof. AWSB w komentarzu dla NowyMarketing, polaryzacja społeczeństw oraz brutalizacja marketingu politycznego mogą zmienić kierunki rozwoju komunikacji na całym świecie, w tym w Polsce.

Zmiany w USA, szczególnie dotyczące gospodarki i relacji międzynarodowych, mogą mieć wpływ na budżety reklamowe polskich firm, ale także na sposób komunikacji marek. Coraz częściej widzimy, że globalne trendy marketingowe przenikają na rodzimy rynek. Z jednej strony możemy spodziewać się nasilenia konfrontacyjnych przekazów, z drugiej – coraz większej roli emocji w kampaniach reklamowych.

Czy czeka nas era, w której argument siły przeważy nad siłą argumentu? Jak zmiany w USA wpłyną na strategie marketingowe w Polsce?

Zapraszamy do lektury pełnego artykułu!

Czytaj tutaj