Wyborcy głosują głównie na bazie emocji, czyli o wizerunku prezydent Gdańska

Według ekspertów od marketingu politycznego oraz wizerunku Aleksandra Dulkiewicz jest osobą o dużej charyzmie, osobowości przywódcy i dobrej umiejętności komunikowania się. Nowa prezydent Gdańska została wybrana na stanowisko kilka miesięcy temu po tragicznej śmierci swojego poprzednika. Obecnie mówi się, że wyrasta na jedną z liderek rządowej opozycji. Dla Wirtualnych Mediów sprawę skomentował dr Krystian Dudek – ekspert ds. marketingu politycznego i PR.

Aleksandra Dulkiewicz osiągnęła wysoki wynik w wyborach samorządowych. Po śmierci Pawła Adamowicza pełniła kolejno obowiązki prezydenta Gdańska, została komisarzem miasta, a następnie kandydowała na urząd prezydenta. Skąd wzięło się tak wysokie poparcie wśród obywateli miasta?

Emocje są najlepszym nośnikiem informacji. Wyborcy głosują głównie na bazie emocji i swoich wyobrażeń rzadko analizując fakty i wnikając w szczegóły programów partii. Doskonałym przykładem był Paweł Kukiz, który wprost przyznawał, że nie ma programu, a i tak wszedł do parlamentu. Przypomina się tu słynny dowcip: „Czym różni się Kukiz od pralki? Pralka przynajmniej ma program” – mówi dr Krystian Dudek – ekspert ds. marketingu politycznego.

Właściciel Instytutu Publico, w felietonie redaktor Beaty Goczał, komentuje także kwestię pozycjonowania marki osobistej Aleksandry Dulkiewicz, ocenia jej sposób komunikowania się oraz ewentualne zagrożenia, które mogą dotknąć ją podczas budowania pozycji liderki.

Cały felieton dla Wirtualnych Mediów można przeczytać TUTAJ.