PORTFOLIO

REalizacje

Instytut Publico zrealizował szereg różnorodnych, angażujących projektów oraz kampanii. Nie sposób zaprezentować cały nasz dorobek, dlatego przedstawiamy Państwu wybrane projekty z opisem pozwalającym przybliżyć naszą wszechstronność i skuteczność w różnych obszarach.

KONFERENCJA PRASOWA THE HARLEM GLOBETROTTERS

Instytut Publico był odpowiedzialny za organizację  i obsługę medialną konferencji prasowej the Harlem Globetrotters – wielokrotnych rekordziścistow Księgi Guinessa obdarzonych ponadprzeciętnymi umiejętnościami koszykarskimi, którzy zrewolucjonizowali myślenie o koszykówce. Event, który był oficjalną zapowiedzią trasy THE HARLEM GLOBETROTTERS »WORLD TOUR« 2024 w 10 miastach w Polsce, odbył się pod katowickim Spodkiem – symbolicznym miejscem, gdzie Polacy zdobyli Mistrzostwo Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn w 2014 roku oraz gdzie odbywają się najważniejsze wydarzenia sportowe rangi międzynarodowej.

W konferencji wziął udział pierwszy w historii drużyny polski gracz Paweł “Dazzle” Kidoń, który w wyniku prowadzonych działań wizerunkowo medialnych przez Instytut Publico, wystąpił na żywo w programie „Dzień dobry TVN”.

Tuż po wydarzeniu ukazały się 24 publikacje medialne – liczne artykuły prasowe i internetowe oraz materiały telewizyjne w takich mediach jak m.in. Dziennik Zachodni, Gazeta Wyborcza, TVP SPORT, TVP3 Katowice, TVP Polonia, Eska, RMF MAXX, TVS czy Katowice24.info.

Mowa ślubna

Zespół Instytutu Publico gotowy jest pomóc w każdej sytuacji i potrzebie komunikacyjnej… czasami nawet w tak wyjątkowej jak… przygotowanie mowy ślubnej dla Szefa Urzędu Stanu Cywilnego! Ta nietypowa realizacja była dla nas nie tylko wyzwaniem, ale przede wszystkim dużą przyjemnością.

Oczywiście to zadanie, na prośbę przemiłej Pani Urzędnik wykonaliśmy pro bono.
Zaproponowany przez nas tekst bardzo się spodobał, a jakiś czas później..
do biura zapukał kurier z koszem słodyczy w podziękowaniu za okazane wsparcie.
 

Takie chwile w naszej pracy przynoszą satysfakcję i… smakują wybornie 😉

DIALOG OBYWATELSKI

Organizacja Dialogu Obywatelskiego we współpracy z Komisją Europejską – debaty o przyszłości przemysłu motoryzacyjnego w Europie. W wydarzeniu, które odbyło się w Zagłębiowskiej Mediatece, wzięli udział m.in. Komisarz UE Elżbieta Bieńkowska, Prezydent Miasta Sosnowca Arkadiusz Chęciński, Prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych Marcin Korolec oraz radni i przedstawiciele władz samorządowych sąsiadujących miast.

Dyskusja dotyczyła wyzwań, przed jakimi stoi sektor motoryzacyjny Unii Europejskiej oraz wpływu najnowszych trendów w przemyśle samochodowym na jego kształt. Dzięki przyjętej formule spotkania przedstawiciele Komisji Europejskiej mieli możliwość bezpośredniego kontaktu z zaproszonymi ekspertami i gośćmi oraz prowadzenia swobodnej dyskusji na tematy europejskie.

Instytut Publico odpowiadał za organizację wydarzenia wraz z prowadzeniem rejestracji uczestników oraz komunikację w mediach. W wyniku działań operacyjnych uzyskaliśmy wysoką frekwencję i zainteresowanie uczestników oraz mediów.

Komisja Europejska, uznając naszą firmę za profesjonalną, sprawdzoną i skuteczną w organizacji wydarzeń, podjęła współpracę z Instytutem Publico przy organizacji kolejnego eventu w Tarnowie.

MODERACJA WYKŁADU ONLINE - DIALOG OBYWATELSKI

Dr Krystian Dudek, właściciel Instytutu Publico, po sukcesie organizacyjnym Dialogu Obywatelskiego w Sosnowcu, miał przyjemność moderować kolejną część spotkań w ramach projektu z Komisją Europejską – wykład online dot. rolnictwa ekologicznego z udziałem Darii Hawat z Dyrekcji Generalnej ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Komisji Europejskiej.

Podczas spotkania poruszone zostały kwestie dotyczące opłacalności upraw ekologicznych, możliwości rozwoju i finansowania gospodarstw oraz obowiązujących przepisów przy zmianie gospodarstwa konwencjonalnego w ekologiczne.

Pacjent odzyskał głos po 12 latach – ponad 40 publikacji w głównych mediach

Instytut Publico od kilku lat realizuje dla Szpitala Śląskiego w Cieszynie działania z zakresu PR oraz kształtowania i prowadzenie skutecznych relacji medialnych. Do wyróżniających się projektów w zakresie tych zadań należy obsługa medialna nowatorskiego zabiegu wtórnego wszczepienia protezy głosowej przeprowadzonego przez zespół Oddziału Otolaryngologicznego w Szpitalu Śląskim w Cieszynie.

Dzięki tej operacji Pacjent po 12 latach odzyskał głos. Instytut Publico odpowiadał za przygotowanie materiału prasowego na temat operacji, kontakt z mediami, obsługę medialną i koordynację bezpośrednich wywiadów. W efekcie prowadzonych działań medialnych Ordynator Oddziału Laryngologicznego wystąpił m.in. na żywo w programie „Dzień dobry TVN”, rozmawiając z prowadzącymi – Agnieszką Szulim i Ewą Drzyzgą. W okresie od 12 kwietnia do 20 maja 2022 r. ukazało się 41 pozytywnych publikacji medialnych – liczne artykuły prasowe i internetowe oraz materiały telewizyjne w największych polskich mediach jak m.in. TVN, Polsat (główne wydanie wydarzeń), TVP, Fakt, Super Express, TokFM, Radio Zet, Onet, Interia, Rynek Zdrowia, Poradnik Zdrowie i inne. Wśród mediów regionalnych m.in. Gazeta Wyborcza Katowice, Dziennik Zachodni, TVP Katowice, Telewizja TVS, Głos Ziemi Cieszyńskiej, Radio Bielsko czy Radio CCM.

Szacowana wartość tych publikacji (ekwiwalent reklamowy – AVE) – ok 900 tys. zł

Gang Szczurzaków - wodociągi z nagrodą grand prix za kampanię realizowaną przez Publico

„Gang Szczurzaków – STOP szczurom w kanalizacji miejskiej” to kampania prewencyjno-edukacyjna zrealizowana z inicjatywy Sosnowieckich Wodociągów S.A. przy współpracy tamtejszego U. Miasta. Projekt jest odpowiedzią na problem rozmnażania się szczurów w kanalizacji miejskiej, do czego nieświadomie mogą przyczyniać się sami mieszkańcy, wyrzucając do toalet resztki jedzenia. Szczury zamieszkujące sieci kanalizacyjne przenoszą poważne choroby, przez co stanowią zagrożenie dla zdrowia człowieka, a ponadto dewastują sieci kanalizacyjne narażając użytkowników na kosztowne prace remontowe. 

Koncept kampanii społecznej pod charakterystycznym tytułem „Gang Szczurzaków” w całości został przygotowany przez Instytut Publico.

Celem kampanii było uświadomienie mieszkańcom, że wyrzucając resztki pokarmów do toalety – dokarmiają gryzonie i kuszą je do osiedlania się w sieci i rozmnażania stad. Drugim problemem poruszonym w ramach kampanii jest wyrzucanie produktów higienicznych i śmieci także do toalet, co w znacznym stopniu utrudnia prace oczyszczalniom ścieków. Problem ten jest znany w całym, kraju ale też na świecie. 

Za kompleksowe przygotowanie akcji „Gang Szczurzaków” odpowiedzialny był Instytut Publico. Agencja stworzyła film animowany 3D z udziałem aktorów dubbingujących, w którym „Szczurzaki” same opowiadają o problemie; komplet materiałów informacyjnych: ulotki, naklejki, wlepki, memy internetowe, plakaty, tabliczki, które trafiły do instytucji publicznych, administracji, spółdzielni, szkół, przedszkoli i innych partnerów akcji. Przygotowane zostały też naklejki przesyłane razem z rachunkami do mieszkańców. Publico opracowało również dedykowaną prezentację, którą przedstawiciele wodociągów prezentowali podczas spotkań edukacyjnych w szkołach i przedszkolach. Całość narzędzi komunikacyjnych wykorzystywanych w akcji, dopełniona została dedykowaną stroną www.gangszczurzakow.pl na której odbiorcy obejrzą wspomniany film, odnajdą szczegółowe informacje i główne założenia akcji, poznają ciekawostki na temat szczurów oraz na bieżąco mogą śledzić przebieg projektu.

Projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem mediów.

– Startowi akcji – towarzyszyło duże zainteresowanie mediów oraz potencjalnych Partnerów, którzy chcieli przyłączyć się do projektu. Bardzo cieszy nas ten projekt, ponieważ dał nam przestrzeń do prezentacji autorskiej koncepcji kreatywnej, która w oryginalny, chwytliwy i dobrze odbierany sposób mówi o nieprzyjemnym problemie. Podczas pracy nad projektem weryfikowaliśmy skuteczność jego nietypowej formy wśród najmłodszych odbiorców – co samo w sobie dawało wiele pozytywnych wrażeń. Wymiar edukacyjny i społeczny akcji to jej dodatkowy walor – podsumowuje dr Krystian Dudek, właściciel Instytut Publico.

KAMPANIA ZACHĘCAJĄCA DO PICIA PSZCZYŃSKIEJ KRANÓWKI DLA PIK SP. Z O. O. W PSZCZYNIE

Instytut Publico odpowiedzialny był za koncepcję działań PR, copywriting oraz media relations dwóch akcji przeprowadzonych dla Przedsiębiorstwa Inżynierii Komunalnej w Pszczynie.

Na pszczyńskim rynku uwagę mieszkańców zwróciła nietypowa instalacja, ukazująca 1000 l. wody butelkowanej zakupionej w sklepie – czyli 666 butelek, po 1,5 l. każda. Opis instalacji stanowił porównanie jakości i cen 1000 l. zakupionej w sklepie i wody z kranu w Pszczynie, zaznaczając dodatkowo ekologiczny koszt zakupu 666 plastikowych butelek – czyli 30 kg odpadów plastiku.

Dopełnieniem tej części akcji było ogłoszenie konkursu na pszczyńską wodę z kranu. Nie brakowało kreatywnych pomysłów, a zwycięzca okazał się autor klasycznej propozycji – „Pszczynianka”. Twórcy najciekawszych nazw otrzymali specjalne nagrody – grawerowane karafki.

Drugą odsłonę kampanii stanowił projekt CSR. Przedsiębiorstwa Inżynierii Komunalnej (PIK) otoczyło opieką żubra PLestora z Pokazowej Zagrody Żubrów w Pszczynie. Żuberek po urodzeniu został odrzucony od stada i przebywał w osobnej zagrodzie. Jego opiekunowie, by było mu raźnie do zagrody sprowadzili przyjazną owieczkę „Kropkę”.

Aby upamiętnić tę akcję – mały żubr, którego rodowodowe imię zaczyna się, jak w przypadku każdego rodowodowego żubra w Pszczynie, od liter PL…. (np. PLawian) – otrzymał drugie imię. Podopieczny PIK został więc PIKusiem.

„Adopcja” odbyła się w Walentynki – 14 lutego 2020 roku. A PIKuś stał się brand hero promującym picie Pszczynianki.

Za wizerunek żubra w jego nowej roli również odpowiadał I. Publico.

Wyróżnienie dla Libero Katowice

Konkurs PRCH Retail Awards przyniósł kolejne wyróżnienie dla Libero Katowice, które otrzymało tytuł „Mistrzowie Dobrych Praktyk”.

To efekt kilku nietypowych akcji społecznych zrealizowanych przez Libero Katowice w trakcie trwania pandemii. Przypomnijmy, Libero na starcie pandemii swoim „maseczkowozem” rozwoziło na terenie Katowic środki ochrony – maseczki, których tak brakowało. W kolejnym etapie pandemii, gdy na skutek lockdownu zamknięto restauracje – Libero przeznaczyło swój budżet marketingowy, wykupiło ciepłe posiłki od swoich najemców gastronomicznych i rozwoziło je na terenie Katowic, sprzedając za symboliczną złotówkę. Był to ukłon w stronę mieszkańców, którzy w obawie przez zakażeniem nie wychodzili z domów na zakupy, albo mieli trudności z samodzielnym przygotowaniem posiłków. Trzecią odsłona akcji było zakupienie gier planszowych i rozwożenie ich na terenie miasta (również za symboliczne 1 zł) w trakcie ferii zimowych, gdy dzieci nie mogły wyjechać na zimowy odpoczynek.

Społeczne zaangażowanie i lojalność wobec swoich klientów zostało docenione, a Libero Katowice otrzymało kolejne wyróżnienie. I. Publico był pomysłodawcą i współautorem koncepcji PR tych projektów.

Jednak największą nagroda były uśmiechy dzieci, dorosłych i seniorów, gdy widzieli zbliżający się na ich osiedle, charakterystyczny fioletowy pojazd Libero, kojarzony z akcjami Libero.

Nagroda PRCH dla Libero Katowice

Nasz Klient Galeria Libero Katowice (Echo Investment S.A.) zdobyło Srebrną Nagrodę w XIII edycji PRCH Retail Awards w kategorii „Aplikacja mobilna roku”! (w tej edycji złote nagrody w tej kategorii nie zostały przyznane).

W konkursie nominowane były aż 103 projekty w kategoriach marketingowych i biznesowych. Podziękowania i brawa dla całego zespołu Libero!

Kampania społeczna – Nie za późno, nie za wczas. Do poradni przyjdź na czas.

Wspólnie z naszym wieloletnim klientem – Sosnowieckim Szpitalem Miejskim oraz Śląską Izbą Lekarską, pod honorowym patronatem Ministerstwa Zdrowia, NFZ, Związku Szpitali Powiatowych Województwa Śląskiego oraz Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej na przełomie maja i czerwca 2023 roku wystartowaliśmy z kampanią edukacyjną dla pacjentów pn. „Nie za późno, nie za wczas. Do poradni przyjdź na czas”. 

Celem akcji jest przypomnienie i uświadomienie pacjentom właściwych zasad korzystania z poradni. Codziennością w placówkach medycznych są sytuacje, w których (przykładowo) osoba zapisana na godz. 12:00 przychodzi do poradni kilka godzin wcześniej, oczekując szybszego przyjęcia. Powoduje to tłok, ścisk i wiele stresujących sytuacji, których można uniknąć. A w przypadku starszych pacjentów – naraża ich na niepotrzebne zmęczenie. Drugim celem kampanii jest zwrócenie uwagi na liczbę nieodwołanych z powodu planowanej nieobecności pacjenta – wizyt. Każdego roku w skali kraju – w ten sposób marnuje się setki tysięcy konsultacji z różnymi specjalistami. Z tych nieodwołanych wizyt mogliby skorzystać inni pacjenci, a poradnie nie byłoby narażone na starty finansowe.

Odpowiedzią na te potrzeby okazała się kampania edukacyjna, której trzonem były przygotowane specjalnie na tę okazję materiały – m.in. animacja możliwa do emitowania w mediach społecznościowych, stronach www czy poczekalniach placówek medycznych. „Nie za późno, nie za wczas…” to także komplet materiałów do druku w postaci plakatów oraz ulotek, które łączy spójny edukacyjny przekaz. Akcja odbywa się także pod patronatem Metropolii GZM.