Przepychanki partii politycznych, czyli podsumowanie kampanii wyborczej

  • 9 października 2019

Podczas kampanii wyborczej, spośród wszystkich partii politycznych startujących w niedzielnych wyborach, najlepiej zorganizowany był PiS. Opozycja, która we wcześniejszych wyborach do Europarlamentu zdecydowała się zjednoczyć, nagle się podzieliła. Był to początek przepychanek w gronie opozycji, co Prawo i Sprawiedliwość wykorzystało do przypomnienia obywatelom, za co powinni być wdzięczni partii rządzącej. Dla Wirtualnych Mediów w temacie kampanii wyborczej, która kończy się lada moment, wypowiedział się dr Krystian Dudek – ekspert ds. marketingu politycznego.

Aktualna kampania wyborcza była krótka i skupiała się de facto na mediach ogólnopolskich, co dobrze wykorzystała partia rządząca, przypominając wyborcom za pośrednictwem TVP o efektach swoich działań z ostatnich kilku lat.

– Facebook, był wykorzystywany, ale politycy i ich sztabowcy nie wydobywają z niego potencjału, który w sobie ma – twierdzi dr Krystian Dudek – ekspert z zakresu marketingu politycznego i public relations. –  W kampanii partie kopały się po kostkach, często koncentrowały się głównie na negatywnym przekazie ukierunkowanym na przeciwnika. PiS zaczął kampanię pierwszy i narzucił warunki gry oraz wykorzystał wszystkie karty, jakimi może zagrać partia rządząca – dodaje.

Kampania ta pokazuje, że partie polityczne powinny się jeszcze wiele nauczyć i wyciągnąć wnioski, które mogą zaowocować w przyszłości. Opozycja powinna mieć świadomość, że nie powinna walczyć ze sobą, ponieważ „gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta”. Dr Krystian Dudek przypomina, że zwycięzców się nie sądzi, a przegranych się nie pamięta, dlatego odpowiednia i przemyślana kampania wyborcza to klucz do sukcesu.

Cały materiał redaktor Beaty Goczał można przeczytać TUTAJ.

Przedwyborcze starcie parlamentarzystów ze Śląska oraz Zagłębia w mediach społecznościowych