Mecenat czyli o sponsorowaniu festiwali muzycznych

  • 22 sierpnia 2010
W przyszły weekend drugie po OFF Festiwalu duże wydarzenie muzyczne w Katowicach, a my już dziś pytamy czy na kulturze można zarobić. Jak się okazuje coraz częściej większe i mniejsze firmy w kulturę inwestują, na razie głównie w festiwale muzyczne. Heineken Open Air w Gdyni, Orange Warsaw Festival w stolicy, Coke Live Music Festival w Krakowie. U nas Tauron i Festiwal Nowa Muzyka bez wsparcia pewnie by się odbyły, ale raz. Na tydzień przed Nową Muzyką o mecenacie, czy współcześniej mówiąc, o strategicznych sponsorach.

Duża kasa i kultura nie zawsze miały ze sobą wiele wspólnego. By coś w mieście zrobić trzeba się było nieźle nachodzić i naprosić. Dziś jest już zdecydowanie łatwiej, a chętnych do wspierania kultury nie brakuje. – Ta energia, która towarzyszy młodym, ta energia która towarzyszy życiu, towarzyszy nowemu brzmieniu to wszystko jest spójne, więc i strategia naszej marki i brzmienie nowej muzyki świetnie pasują do siebie – mówi Elżbieta Tarcz, Tauron Polska Energia.
Link do materiału
 
Tygrysi wizerunek w biznesie - czyli PSPR i bankier.pl o PR
Krystian Dudek w Zarządzie PSPR Śląsk