Marketing medyczny vs współczesne wyzwania

Już po raz trzeci w Katowicach odbył się Health Challenges Congress – III Kongres Wyzwań Medycznych. Podczas pierwszego dnia wydarzenia w panelu poświęconym tematyce marketingu medycznego, w roli eksperta wystąpił dr Krystian Dudek. W angażującej debacie, prelegent przedstawił najnowsze trendy w promocji placówek medycznych. 

III Kongres Wyzwań Medycznych odbył się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach w dniach 8-9 marca. To wyjątkowe wydarzenie podczas którego spotkali się wybitni lekarze, przedstawiciele świata nauki oraz eksperci rynku medycznego i opieki zdrowotnej, aby w trakcie sesji, debat i prezentacji wspólnie dyskutować o wyzwaniach współczesnej medycyny. Podczas tegorocznego Kongresu zrealizowano niemal 60 spotkań panelowych z udziałem ponad 300 prelegentów i prawie 3 tysięcy gości. Sesje podzielone zostały na pięć bloków tematycznych: polityka zdrowotna, finanse i zarządzanie, terapie, nowe technologie i edukacja.

W panelu dyskusyjnym nt. marketingu medycznego, moderowanym przez Michała Brzezińskiego z Zakładu Zdrowia Publicznego Medycyny Społecznej Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, uczestniczyli wybitni eksperci, wśród których znaleźli się: prof. Andrzej Bochenk – członek Rady Nadzorczej, American Heart of Poland SA, Sylwia Wądrzyk – p.o. Dyrektora Biura Komunikacji Społecznej oraz rzecznik prasowy NFZ, Iwona Dziedzic-Gawryś – PR Manager portalu ZnanyLekarz.pl, Jolanta Wołkowicz – Kierownik Działu Promocji Szpitala Klinicznego Nr 7 ŚUM w Katowicach, Bartłomiej Wnuk – Rzecznik Związku Szpitali Powiatowych woj. śląskiego oraz dr Krystian Dudek – właściciel Instytutu Publico oraz prezes Polskiego Stowarzyszenie Public Relations i pełnomocnik ds. PR Wyższej Szkoły Humanitas. Za sprawą znakomitych panelistów dyskusja na temat wyzwań marketingowych stojących przed placówkami służby zdrowia była niezwykle angażująca i zgromadziła pełną salę słuchaczy. Poruszone zostały tematy dotyczące możliwości prowadzenia działań promocyjnych, reklamowych i informacyjnych działalności medycznej i w jaki sposób skutecznie informować pacjenta o mocnych stronach ośrodka medycznego za pomocą nowoczesnych narzędzi marketingowych.

Dr Krystian Dudek w swoich wystąpieniach mówił o najnowszych trendach w działaniach marketingowych służby zdrowia oraz jak placówka medyczna powinna wykorzystać strategię social media w swojej działalności i jakich narzędzi do tego użyć. Ekspert zwrócił również uwagę na istotną rolę szkoleń z zakresu komunikacji dla pracowników służby zdrowia. Wszyscy paneliści zgodzili się z wnioskiem końcowym debaty, że szkolenia personelu są bardzo istotnym elementem strategii marketingowej szpitali, a leczenie polega także na dobrej komunikacji z pacjentami.