Instytut Publico powołał Gang… Szczurzaków

  • 25 kwietnia 2018

„Gang Szczurzaków – STOP szczurom w kanalizacji miejskiej” to nowa kampania prewencyjno-edukacyjna realizowana z inicjatywy Sosnowieckich Wodociągów S.A. przy współpracy tamtejszego magistratu. Projekt jest odpowiedzią na problem rozmnażania się szczurów w kanalizacji miejskiej, do czego nieświadomie mogą przyczyniać się sami mieszkańcy, wyrzucając do toalet resztki jedzenia. Koncept kampanii społecznej pod charakterystycznym tytułem „Gang Szczurzaków” w całości został przygotowany przez Instytut Publico.

Szczury zamieszkujące sieci kanalizacyjne przenoszą poważne choroby przez co stanowią zagrożenie dla zdrowia człowieka, a ponadto dewastują sieci kanalizacyjne narażając użytkowników na kosztowne prace remontowe. A wszystko dlatego, że szczury kusi do zamieszkiwania sieci kanalizacyjnych dostępność świeżego pokarmu, dostarczanego przez mieszkańców. Dlatego Sosnowieckie Wodociągi S.A. wraz z Urzędem Miasta w Sosnowcu rozpoczęły akcję pod hasłem przewodnim „Gang Szczurzaków”. Celem kampanii o charakterze prewencyjno-edukacyjnej jest uświadomienie mieszkańcom, że wyrzucając resztki pokarmów do toalety – dokarmiają gryzonie i kuszą je do osiedlania się w sieci i rozmnażania stad. Drugim problemem poruszonym w ramach kampanii jest wyrzucanie produktów higienicznych i śmieci także do toalet, co w znacznym stopniu utrudnia prace oczyszczalniom ścieków. Problem ten jest znany w całym kraju ale też na świecie. Sosnowiec postanowił powiedzieć o nim głośno i w ramach oryginalnej kampanii zachęcać do zmiany postaw, by minimalizować jego skutki.

Za kompleksowe przygotowanie akcji „Gang Szczurzaków” odpowiedzialny był Instytut Publico. Agencja stworzyła film animowany 3D z udziałem aktorów dubbingujących, w którym „Szczurzaki” same opowiadają o problemie; komplet materiałów informacyjnych: ulotki, naklejki, wlepki, memy internetowe, plakaty, tabliczki, które trafią do instytucji publicznych, administracji, spółdzielni, szkół, przedszkoli i innych partnerów akcji, a także wysyłane razem z rachunkami do mieszkańców. Publico opracowało również specjalną prezentację, którą przedstawiciele wodociągów zaprezentują podczas spotkań edukacyjnych w szkołach i przedszkolach. Całość narzędzi komunikacyjnych wykorzystywanych w akcji, dopełniona jest dedykowaną stroną www.gangszczurzakow.pl na której odbiorcy obejrzą wspomniany film, odnajdą szczegółowe informacje i główne założenia akcji, poznają ciekawostki na temat szczurów oraz na bieżąco mogą śledzić przebieg projektu.

Pod koniec kwietnia Sosnowieckie Wodociągi ogłosiły start akcji – czemu towarzyszyło duże zainteresowanie mediów oraz potencjalnych Partnerów, którzy chcą przyłączyć się do akcji, prezentując jej założenia lub organizując prelekcje. Bardzo cieszy nas ten projekt, ponieważ dał nam przestrzeń do prezentacji autorskiej koncepcji kreatywnej, która w oryginalny, chwytliwy i dobrze odbierany sposób mówi o nieprzyjemnym problemie. Podczas pracy nad projektem weryfikowaliśmy skuteczność jego nietypowej formy wśród najmłodszych odbiorców – co samo w sobie dawało wiele pozytywnych wrażeń. Wymiar edukacyjny i społeczny akcji to jej dodatkowy walor – podsumowuje dr Krystian Dudek, właściciel Instytut Publico.

Strategia PR placówki medycznej. Placebo czy lek ratujący wizerunek?