Dr Krystian Dudek o sile marki Samsung – Strefa Biznesu

20160520_125305-01a

W najnowszym wydaniu Strefy Biznesu dr Krystian Dudek komentuje rosnącą dynamicznie siłę marki Samsung. O zajęciu pozycji lidera na rynku mobilnym czy znaczeniu konsekwencji w działaniach promocyjnych, przeczytacie w artykule Grzegorza Lisieckiego.

„Nowoczesne centrum serwisowe i markowe sklepy to efekt dominacji koreańskiego producenta na mobilnym rynku w naszym kraju. Szacuje się bowiem, że do Samsunga należy ponad 40 procent polskiego rynku mobile. Przewaga nad innymi producentami, w tym Apple, jest bardzo duża.

Samsung zajął w Polsce pozycję Nokii – uważa dr Krystian Dudek, który kieruje pracami Instytutu Konsultingowo-Doradczego Publico. – Jeszcze piętnaście lat temu niemal cały nasz rynek należał do fińskiego producenta, dzisiaj natomiast dominuje Samsung, który urósł na słabości zarządzania Nokii. Finowie zrobili kiedyś badania dotyczące ekranów dotykowych
w telefonach, ale finalnie nie zdecydowali się pójść w tym kierunku. Zrobił to Samsung i skorzystał na tym detronizując Nokię
.

Krystian Dudek uważa, że siłą Samsunga jest fakt systematycznego oswajania konsumentów z marką. – Kto raz kupił telefon Samsunga, przyzwyczaił się do systemu i interfejsu, zapewne znów sięgnie po kolejny produkt Koreańczyków – mówi dr Dudek. – Smartfony, telewizory, pralki, lodówki – Samsung nie jest monopolistą, ale zasięg marki jest dziś bardzo duży. Oczywiście konkurencja jest coraz większa, na mobilnym rynku mocno walczyć będzie Huawei, ale Samsung, póki co, mocno wyprzedził swoich rywali.

Zdaniem Dudka rywalizacja z Apple – również sądowa – nie ma większego wpływu na popularność Samsunga. – To jednak inni klienci. „Wyznawca” Apple raczej nigdy nie kupi telefonu Samsunga – uważa. – Na popularność marki duży wpływ mają także działania promocyjne, w tym sponsoringowe. Samsung kilka lat temu został sponsorem Chelsea (jedna z najwyższych umów
w historii angielskiego futbolu – przyp. red.), to już wyższa półka marketingu – zaznacza.”

Po więcej zapraszamy do majowego wydania Strefy Biznesu.

20160520_125349-01a20160519_151051b