Czy Tiger wraca na ring? Energetyk powoli odzyskuje zaufanie klientów

  • 1 września 2017

Produkowany przez Maspex Wadowice, napój energetyczny Tiger po początkowym kryzysie wywołanym postem na Instagramie, zaczął notować wzrost udziałów rynkowych. Czy jednak tygodniowa jaskółka, gdyż mówimy tutaj o takim okresie pomiaru, uczyni wiosnę pod koniec lata?

Proces odzyskiwania zaufania klientów marki Tiger rozpoczęty – według raportu Centrum Monitorowania Rynku, po zbadaniu 500 sklepów na przestrzeni tygodnia, popularny napój energetyczny zaliczył wzrost o 0,7 punktu procentowego. Wynik 19,1, który utrzymywał się jeszcze w połowie sierpnia, obecnie zmienił się w 19,8 procent – jak widać jednak skok jest niewielki i do stanu wyjściowego, czyli 22,3% jakim Maspex Wadowice mógł pochwalić się jeszcze na początku lipca jest daleka droga.

tiger-wynikisprzedazy

480 stacji vs 500 sklepów

Warto tutaj wspomnieć, iż badanie CMR dotyczyło niewielkiego wycinka branży, gdzie pominięto sporo większych placówek. Nie wiemy bowiem, jak wycofanie produktu ze stacji Orlen i Lotos, będzie miało wpływ na długofalowe wyniki sprzedaży. Wspomniany raport to wszak zaledwie 500 sklepów, podczas gdy sam koncern naftowy z siedzibą w Gdańsku posiada w Polsce 480 stacji.

Cała najnowsza kampania marketingowa Tigera pozostawia sporo do życzenia i nie mówimy tutaj tylko o fatalnym w skutkach wpisie dotyczącym pierwszego sierpnia. Spore słowa uznania należą się jednak prezesowi Krzysztofowi Pawińskiemu, który na kryzys zareagował błyskawicznie i za namową popularnego prezentera, Filipa Chajzera, przekazał pół miliona złotych na rzecz Powstańców. Czy to działania Pawińskiego sprawiły, iż napój energetyczny po początkowym kryzysie, zaczął odzyskiwać zaufanie klientów? A może spora w tym zasługa obniżki produktu, który w ostatnich tygodniach był widywany na półkach sklepowych w sporo niższej cenie?

Jedno jest natomiast pewne – w przypadku Maspex Wadowice i Tigera, sprawdza się stare powiedzenie – nie ważne, co mówią, ale ważne, żeby nie przekręcali nazwy.

"Mikołów to nie Hollywood” – dr Krystian Dudek dla Dziennika Zachodniego
Logotypy samorządów w Polityce - wypowiedź dr. Krystiana Dudka