#PUBLICOblog
Ograniczenie dotyczące limitu 20 % tekstu na grafice reklamowej od lat spędzało sen z powiek zarówno copywriterów, jak i grafików. Tymczasem koniec września 2020 roku przyniósł zaskakującą nowinę: Facebook zrezygnował z wprowadzonych przed laty ograniczeń, a przekroczenie magicznych 20 % tekstu nie wpłynie na wyświetlenia reklamy. Niemniej serwis nadal przekonuje, że najlepsze efekty osiągają kreacji
Wiedzą już o tym informatycy, którzy w kilkunastoosobowej grupie szkolili się wraz z dr. Krystianem Dudkiem. Dwudniowe szkolenie w Regionalnej Izby Gospodarczej odbyło się w dniach 17-18 stycznia, podczas którego uczestnicy nabyli wartościową wiedzę dotyczącą prezentacji własnej osoby. „Jak cię widzą, tak cię piszą” to przysłowie, które zna każde żyjące pokolenie, dlatego tak ważny jest
Ponad 90 proc. polskich internautów w czasie bloków reklamowych w telewizji korzystało ze smartfona. Jedna trzecia przeglądała w tym czasie aplikacje społecznościowe, a co piąta osoba grała w gry. Co jeszcze wiemy o jakości kontaktu z reklamą na wielu ekranach? Sprawdź najnowszą analizę Gemiusa przeprowadzoną dzięki pierwszemu na rynku polskim badaniu jednoźródłowemu gemiusAdReal. Gemius zbadał,
Pamiętacie czasy, kiedy szukaliście czegoś konkretnego w Internecie i trafialiście na strony pełne bezsensownych słów? Okres Dzikiego Zachodu SEO jest obecnie wspominany z chrząknięciem i przewracaniem oczami. Strony tego typu nigdy nie należały do najładniejszych, często zawierały mnóstwo błędów i wirusów, ale i tak za każdym razem wyskakiwały jako pierwsze wyniki w wyszukiwarce. Właśnie dlatego
Facebook testuje radykalne zmiany, wprowadzając zupełnie inne Proponowane Aktualności (Explore Feed) w sześciu krajach świata. Jakie pociągnie to za sobą konsekwencje? Nowy facebookowy twór, czyli Proponowane Aktualności (Explore Feed) ma wkrótce ujrzeć światło dzienne. Większość osób z całego świata może zobaczyć go w zakładkach i znaleźć za jego sprawą zupełnie nowe rzeczy. Jednak w Słowacji,
Marketing w social mediach jest najbardziej opłacalnym sposobem dotarcia do spersonalizowanego odbiorcy, jednak jak pokazują niedawne badania, większość małych firm nie widzi pozytywnego zwrotu inwestycji (ang. ROI), zwłaszcza w przypadku Facebooka. Badania ponad 4700 małych firm (poniżej 10 pracowników) w Stanach Zjednoczonych wykazały, iż tylko 24% z nich dostrzega pozytywne ROI. To dość zatrważające, zwłaszcza
W artykule red. Bartosza Wojsy dla Dziennika Zachodniego na temat zakochanego w swojej asystentce burmistrza Mikołowa, Stanisława Piechuli, wypowiedział się dr Krystian Dudek, specjalista ds. marketingu politycznego z Instytutu Publico. Sprawą burmistrza i jego byłej asystentki żył swego czasu cały Mikołów, gdy Piechul na swoim profilu Facebookowym wyznał miłość do pani Aleksandry i zadeklarował, iż
Produkowany przez Maspex Wadowice, napój energetyczny Tiger po początkowym kryzysie wywołanym postem na Instagramie, zaczął notować wzrost udziałów rynkowych. Czy jednak tygodniowa jaskółka, gdyż mówimy tutaj o takim okresie pomiaru, uczyni wiosnę pod koniec lata? Proces odzyskiwania zaufania klientów marki Tiger rozpoczęty – według raportu Centrum Monitorowania Rynku, po zbadaniu 500 sklepów na przestrzeni tygodnia,
Polecamy lekturę artykułu o logotypach samorządów w ‚Polityce’, z wypowiedzią dr Krystiana Dudka. W ramach publikacji analizowano kilka przykładów identyfikacji wizualnej miast z omówieniem zasad rządzących tą formą komunikacji. Według właściciela agencji Instytutu Publico: „Miasta same krzywdzą się niektórymi projektami. Dodają do nich wszystko, co przyjdzie do głowy. A mniej znaczy więcej. Absolutny rekord –
W ostatnich dniach wszyscy piszą i mówią o kryzysie wizerunkowym marki Tiger. Zwolniono agencję odpowiadającą za komunikację firmy w sieci. Przelano pół miliona złotych na rzecz Powstańców… Ale wcześniej, przez długi czas, konsekwentnie realizowano prowokacyjną komunikację, w której kluczowe hasło brzmiało: „rozpierdlol”. Właściciel marki wydał oświadczenie, z którego wynika, że sam jest oburzony, bo nie miał świadomości